جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۸۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از پيشرفت به پيشرفت 90 درصدي مجموعه شهربانو در جنوب بوستان ولايت خبر داد و گفت: هم‌زمان با افتتاح فاز اول اين بوستان در روز سوم خرداد ماه، تا 25 خرداد ويژه برنامه‌هاي مختلفي در اين بوستان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، محمد هادي ايازي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران صبح امروز ـ 26 ارديبهشت ـ پس از ورود کاروان گل از بوستان گفتگو به بوستان ولايت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد وضعيت احداث فاز اول اين بوستان گفت: در حال حاضر 91 درصد پيشرفت کار انجام شده است و در روزهاي باقي مانده مابقي کارها انجام مي شود و پيشرفت کار فضاي سبز فاز اول هم اکنون به 100 درصد رسيده است.


او افزود: پيست دوچرخه‌سواري، دو‌ و ميداني و درشکه سواري به‌اتمام رسيده است و همين طور جدول‌گذاري‌ها انجام شده و مجموعه شهربازي با عنوان «قلعه شادي» با 90 درصد پيشرفت کار انجام شده و تا سوم خرداد با فضاي مسقفي درحدود 4 هزار متر مربع زيربنا افتتاح مي‌شود.


به‌گفته وي، فاز دوم اين مجموعه که مربوط به محوطه بيروني مي شود شهريورماه امسال به‌بهره‌برداري مي‌رسد.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: در محوطه بوستان ولايت يک جايگاه با ظرفيت 10 هزار نفر در حال ساخت است که از روز سوم خرداد يعني روز افتتاحيه بوستان ولايت تا 25 خرداد ظرفيت پذيرايي از شهروندان را براي اجراي مراسم مختلف دارد.


او با بيان اين که سازمان فرهنگي هنري مسئوليت برگزاري جشن هاي ويژه در بوستان ولايت را از سوم خرداد به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) و فتح خرمشهر تا 25 خرداد به مناسبت ميلاد امام علي (ع) به عهده دارد گفت: روزهاي 14 و 15 خرداد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني (ره) مراسم ويژه‌اي مطابق با حال و هواي آن روزها در بوستان ولايت برگزار مي‌شود.


ايازي در پاسخ به سوال «شهر» تصريح كرد: هم چنين به مناسبت رحلت امام خميني (ره) برنامه‌هاي ويژه‌اي چون قرائت قرآن، سوگواري و مداحي در بوستان ولايت برگزار مي‌شود، هم‌چنين زمينه حضور شهرونداني كه در مراسم رحلت ايشان شركت مي كنند در بوستان ولايت وبازديد از آن فراهم مي‌شود.


او در پاسخ به اين سوال که آيا اطلاع ‌رساني مناسب در خصوص بوستان ولايت صورت گرفته است، گفت: رسانه ملي و رسانه‌هاي مکتوب خوشبختانه در اين مورد به طور گسترده و مطلوب عمل کردند؛ اين بوستان بزرگترين بوستان شهري در فضايي مسکوني است و همشهريان جنوب تهران از اين مجموعه‌هاي مختلف فرهنگي، ورزشي و اجتماعي به نحو احسن برخوردار مي‌شوند.


معاون شهردار تهران با اشاره به دسترسي هاي ايجاد شده براي بوستان ولايت اظهار کرد: يک لاين كندرو ويژه همزمان با بهره برداري ازفاز اول بوستان ولايت به عرض 15 متر در اطراف اين بوستان به‌طول 7 كيلومتر ايجاد مي شود.


او هم‌چنين به‌همراه خبرنگاران از بخش‌هاي مختلف بوستان بازديد كرد و در جريان اين بازديد با اشاره به اين‌که احداث مجموعه شهربازي، رستوران سنتي، مسجد، زورخانه، کافي شاپ، قرائتخانه و ايستگاه آتش نشاني در ضلع جنوبي بوستان ولايت تا سوم خرداد به بهره برداري کامل مي‌رسد، گفت: سينماي اين مجموعه با عنوان سينماي شادي با ظرفيت 360 نفر در سوم خرداد و سفره خانه سنتي بوستان با نام «شهريار» تا شهريور امسال افتتاح مي‌شود.


هم چنين او با اشاره به پيشرفت 90 درصدي مجموعه شهربانو در اين بوستان تصريح كرد: اين مجموعه هم مراحل تكميل نهايي خود را پشت سر مي گذارد و سوم خردادماه در اختيار بانوان تهراني قرار مي‌گيرد.


او هم‌چنين اضافه كرد: سكوي جامپينگ اين بوستان نيز تا چهارشنبه هفته جاري آماده بهره برداري مي‌شود.

نظر شما