شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۸۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
قاليباف در اختتاميه چهارمين جشنواره فيلم شهر:
دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران كه در مراسم اختتاميه چهارمين دوره از جشنواره فيلم شهر حضور پيدا كرده بود، استقلال هر كشور را در گروه استقلال فرهنگي آن دانست و نه مسايل اقتصادي و سياسي.

به گزارش خبرنگار شهر، دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران شب گذشته و در چهارمين جشنواره فيلم شهر حضور پيدا كرد و گفت: ما همه بر اين باوريم كه استقلال هر كشور در گرو استقلال فرهنگي است و نه در استقلال امور اقتصادي و سياسي. به همين جهت رسالت سنگيني بر دوش اصحاب فرهنگ و هنر اين مملكت است.


كشوري كه لباس هنر بر تن كند ماندني خواهد بود

وي در ادامه عنوان كرد: هيچ تمدن و انقلابي نمي‌تواند نفوذ و ماندگاري خود را با هنر و به‌خصوص هنر سينما تداوم دهد. هر كشوري كه لباس فاخر هنر به تن كند ماندني خواهد شد.


شهردار تهران افزود:بدون شك سينما زيباترين قالب در برابر بقيه هنرها است و بر اين باور هستيم كه سينماي امروز ما آيينه تمام فضاي اين باور است. پس بهتر است كرامت اين عزيزان را قدر بدانيم ، چرا كه اين افراد سربازان عرصه فرهنگ و هنر و سبب خلق آن هستند.


دكتر قاليباف بيان كرد: اگر اصحاب رسانه‌ها، سينما،  هنر و انديشمندان در صحنه كشور حضور داشته باشند، اولويت‌هاي فرهنگي و رفتاري پررنگ خواهند شد. در نتيجه بايد دست به دست هم دهيم و اين كار و نوع فكر را پيش ببريم.

بايد مرزهاي هنر واقعي و رياكارانه را مشخص كنيم

شهردار تهران ادامه داد: بايد مرزهاي هنري واقعي و هنر رياكارانه مشخص باشد، چرا نزديكي اين دو خطرناك خواهد بود. ما به عنوان مديريت شهري در كنار اصحاب فرهنگ و هنر هستيم تا در جامعه محبت، برادري، رشد، تعامل‌گرايي و شهري انساني را تحقق بخشيم.


وي تصريح كرد:ما در كنار شما و به عنوان مديريت شهري تصميم گرفتيم تا دست در دست هم محبت و برابري و رشد و را تعامل گرايي را با مشاركت بيشتر در شهر انساني تحقق دهيم.


دكتر قاليباف در پايان عنوان كرد: اگر با روحيه جهادي كار كنيم ، مي‌توانيم تعلق خاطر مردم به شهر را بيشتر كنيم و بدانيم كه چطور از سرمايه‌هاي اجتماعي استفاده كنيم.   

نظر شما