دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۸۸۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
85 واگن جديد يك ماه آينده از گمرك ترخيص مي‌شود/ مسوولان مترو پيشنهاد كرده‌اند برق مترو براساس تعرفه كشاورزي محاسبه شود/ دولت به مترو قول داده است يارانه مترو را پرداخت كند و مترويي‌ها هم به اين وعده دولت اميدوارند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، هابل درويشي مديرعامل شركت متروي تهران و حومه امروز- 3 خرداد- در حاشيه مراسم بهره‌برداري از 12 واگن دو طبقه و 4 لكوموتيو جديد خط 5 در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اكنون 49 واگن يك طبقه و 36 واگن 2 طبقه در گمرك قرار دارد كه تا ماه آينده ترخيص مي‌شود و بعد از مراحل آماده سازي در كارخانه واگن سازي در ماه‌هاي آتي وارد خطوط مترو مي‌شود.


او تصريح كرد: تا پايان خرداد ايستگاه متروي كهريزك از بخش جنوبي خط 1 به بهره‌برداري مي‌رسد. ايستگاه تجريش نيز در همين خط تا شهريور راه‌اندازي مي‌شود. او با اشاره به اينكه تا پايان سال شمار مسافران مترو به 3 ميليون نفر در روز مي‌رسد، گفت: هم اكنون بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي ورود واگن‌هاي جديد با افزايش ظرفيت در خطوط مترو انجام شده است و به مرور تا پايان سال قطارهاي جديد وارد شبكه مترو مي‌شود.

مديرعامل شركت متروي تهران در مورد آخرين وضعيت پرداخت بودجه مترو از سوي دولت گفت: استنباط من اين است كه همه مي‌خواهند به مترو كمك كنند و در اينجا جا دارد از تعاملي كه بين دولت و شهرداري به وجود آمده است تشكر كنم. البته پروژه مترو هزينه‌بر است و براي انجام فعاليت‌هاي عمراني آن بايد توجه‌هاي بيشتري شود.


درويشي در مورد افزايش هزينه‌هاي برق مترو و تعرفه صنعتي كه محاسبه مي‌شود گفت: در طول چند هفته اخير در اين زمينه با استانداري جلسه‌اي داشته‌ايم و سعي داريم اين مشكل به سرعت رفع شود.

بر اين اساس ما پيشنهاد كرده‌ايم برق مترو براساس تعرفه كشاورزي محاسبه شود اما هم‌اكنون استنباط وزارت نيرو براي محاسبه برق مترو برق صنعتي است.


به گفته مديرعامل شركت مترو تهران و حومه تا پايان سال بخشي از خط 3 مترو به بهره‌برداري مي‌رسد.

درويش در مورد پرداخت يارانه‌هاي بليت مترو افزود: دولت قول داده است يارانه مترو را پرداخت كند و ما به اين وعده دولت اميدواريم.

نظر شما