شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۸
کد خبر: ۳۸۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
يكي از مراجع عظام تقليد قم گفت: منشاء بسياري از مفاسد اخلاقي و اجتماعي در كشور بي حجابي است و حجاب يك وظيفه اجتماعي است كه بايد خانواده ها به آن توجه داشته باشند.

به گزارش شهر آيت الله "ناصر مكارم شيرازي " در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع حجاب بيان داشت: در مورد حجاب در قرآن كريم آيات بسياري بيان و بر اهميت آن تاكيد فراوان شده است.

 

وي با اشاره به برخي حرف ها در خصوص حجاب تاكيد كرد : كسي در خصوص آيات قرآن نمي تواند سخن بگويد و آنها را رد و يا منكر شود .

 

آيت الله "مكارم شيرازي " افزود : حجاب موضوعي است كه كشورهاي دنيا به آن روي آورده، مي دانند كه اهميت فراواني دارد و بايد نسبت به اين موضوع تبليغ و آن را گسترش داد .

 

اين مرجع تقليد با انتقاد از برخي سخنان در خصوص حجاب در كشور گفت: اين روزها برخي سخن ها شنيده مي شود كه بر خلاف امر حجاب بوده و ناموزون است .

 

وي تصريح كرد : بدحجابي و بي حجابي پيامدهاي بدي را در جامعه دارد و مي تواند مشكلات بسياري را نيز به همراه داشته باشد .

 

آيت الله "مكارم شيرازي " تاكيد كرد : حجاب يك موضوع سرنوشت ساز است و دستور نيست و از گسترش فساد و جرم و ناامني جلوگيري مي‌كند .

 

استاد حوزه علميه قم گفت : منشاء بسياري از مفاسد اخلاقي و اجتماعي در كشور بي حجابي است و حجاب يك وظيفه اجتماعي است كه بايد خانواده ها به آن توجه داشته باشند.

 

وي بيان كرد : حجاب مي تواند از بسياري مشكلات موجود جلوگيري كرده و اثرات آن در كشور هميشه پايدار خواهد بود .

 

آيت الله " مكارم شيرازي " با بيان اينكه برخي سخنان نسنجيده در خصوص حجاب مطرح مي كنند از آنها انتقاد كرد و گفت: اين افراد مي گويند كه ايران بايد مانند تركيه شود و بايد دانست كه آنها فرهنگ آتاتورك را دارند .

 

اين مرجع تقليد بيان كرد: اين كشورها به سوي فرهنگ ايران حركت مي‌كنند و بانوان خود را به حجاب تشويق مي كنند و فرهنگ ايران را قبول كرده اند و ما نبايد به سوي فرهنگ آنها برويم .

 

استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: كشور ما با خون شهداء متبرك است و اين همه شهيد داده‌ايم تا فرهنگ اسلامي داشته باشيم نه اينكه حركات وارونه انجام دهيم.

نظر شما