جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۸۹۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
شرکت شهر سالم شهرداري تهران با همکاري بسيج جامعه پزشکي تهران بزرگ در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) با برپايي درمانگاه صحرايي 24 تختخوابي به ارائه خدمات درماني و بهداشتي رايگان به زائران مرقد مطهر امام مي پردازند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شرکت شهر سالم شهرداري تهران، حسن علي غفاري ، مديرعامل شرکت با اعلام برپايي درمانگاه صحرايي در مرقد مطهر امام راحل گفت: شهرداري تهران همزمان با مراسم سالگرد ملکوتي امام خميني (ره) به منظور ارائه خدمات به زائران مرقد مطهر برنامه ريزي هايي انجام داده که در اين راستا شرکت شهر سالم نيز با برپايي درمانگاه صحرايي اقدام به خدمات رساني به صورت رايگان به زائران مي کند.


او افزود: شرکت شهر سالم در مراسم سال گذشته همکاري مشترکي با بسيج جامعه پزشکي تهران بزرگ در خصوص تامين نيروي پزشکي داشت که اين همکاري ، زمينه مناسبي را براي استفاده گسترده تر از نيروهاي پزشکي و پيراپزشکي در بيست و دومين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) فراهم آورده است .


غفاري با اشاره به اينکه در سال گذشته به 2050 زائر مرقد امام راحل خدمات درماني ارائه شد ، خاطرنشان کرد: اين درمانگاه صحرايي داراي 24 تخت و در دو بخش زنان و مردان است که شامل بخش هاي اورژانس آقايان و بانوان، بستري آقايان و بانوان ، اطاق CPR (احياء) ، دندانپزشکي ، داروخانه و بهداشت ، از روز سيزدهم تا پايان مراسم به ارائه خدمات خواهد پرداخت.


او خاطرنشان کرد: در اين درمانگاه صحرايي خدمات پزشک عمومي ، دنداپزشکي و طب اورژانس به صورت شبانه روزي ارائه خواهد شد و 100 نفر از پرسنل شرکت شهر سالم شهرداري تهران و بسيج جامعه پزشکي شامل پزشک ، پرستار ، تکنسين اورژانس ، کارشناسان بهداشت و عوامل ستادي در شيفت هاي تعيين شده به زائرين خدمات ارائه مي دهند.


او همچنين با اشاره به خدمات رساني 10 دستگاه آمبولانس اورژانس شرکت شهر سالم در ايام سالگرد ارتحال امام خميني (ره) تصريح کرد: اين آمبولانس ها مجهز به تمام ابزار و تجهيزات اورژانس بوده که در درمانگاه صحرايي مستقر و نسبت به ارائه خدمات و همچنين انتقال بيماران به مراکز درماني اقدام مي کنند.


غفاري با تاکيد بر لزوم نظارت بر رعايت موازين بهداشتي در طول اجراي مراسم ، خاطرنشان کرد: منابع آب آشاميدني در نظر گرفته شده از سوي شهرداري تهران و همچنين بسته هاي پذيرايي ويژه زائران، توسط کارشناسان بهداشت شرکت شهر سالم مورد بررسي و آزمايش قرار مي گيرد و همچنين به منظور آگاهي زائران و تذکر موارد و نکات بهداشتي و ايمني ، شرکت شهر سالم اقدام به تهيه بروشورهاي "پيشگيري از گرمازدگي و مسموميت‌هاي غذايي" و "کمک هاي اوليه" کرده تا بين زائران توزيع کند.

نظر شما