شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۹۰۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از آغاز اجرا طرح امنيت محله محور در پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر سردار حسين ساجدي نيا روز يك شنبه در نشست خبري با خبرنگاران گفت: در سال 90 بابررسي مطالبات مردمي توانستيم 30 مورد را در الويت كار پليس تهران قرار دادهايم و اين طرح در 375 محله تهران و در قالب برخورد با مقوله هاي سرقت، اراذل و اوباش، معتادان ولگرد، خرده فروشان مواد مخدر و ساير مواردي که به عهده پليس است و خواسته به حق مردم نيز هست اجرا مي شود و تا پايان امسال ادامه دارد.

 

وي در برخورد با افراد رمال ادامه داد: اين موضوع را پليس آگاهي و پليس امنيت دنبال مي كنند و در دستور كار پليس است كه با چنين افرادي بصورت قاطعانه برخورد شود و در سال جاري چند پرونده داشته ايم كه افراد به مقامات قضائي معرفي شدند.

وي با اشاره به اينكه  دستگيري در اين خصوص به دو صورت است اظهارداشت: با شکايت شاکي خصوصي و يا با گزارش هايي که از طريق مردم به مي دهند و ما پس از بررسي برخورد مي کنيم.

 

سردار ساجدنيا با اشاره به اينكه جمع آوري ديش هاي ماهواره همواره در دستور كار پليس قرار دارد گفت:  اين طرح از چند سال قبل جزو ماموريت هاي ناجا بوده و شايد به خاطر بعضي اولويتهاي مهمتر کمرنگ شده باشد ولي هيچگاه محو نشده است.

 

وي گفت: در حال حاضر حکمي که مرجع قضائي به ما مي دهد براي جمع آوري ديش هاي ماهواره است  ما در اين زمينه تابع حکم قضائي هستيم.

 

رئيس پليس تهراندر پاسخ به سئوال خبرنگار شهر مبني بر برخورد با مواد فروشان در منطقه فرحزاد گفت: پاكسازي اين منطقه يکي ديگر از محورهاي طرح امنيت محله محور در پايتخت است و در اين زمينه وضعيت بهتري نسبت به قبل داريم ولي همچنان برخوردها را ادامه خواهيم داد. همچنين هشت نقطه ديگر در تهران که آلودگي دارد شناسايي شده و در اين طرح با همه آنها برخورد مي شود.

 

ساجدنيا تصريح کرد: از آغاز آزمايشي اين طرح، تا کنون 595 نفر از اراذل و اوباش سطح يک و بالغ بر 300 مواد فروش دستگير و 600 کيلوگرم مواد مخدر کشف شده است. همچنين هزار و 600 کارتن خواب نيز جمع آوري شده اند.

 

وي افزود: همچنين ما در اين طرح با کمپهاي غيرمجاز که از روش هاي غيرعلمي براي ترک اعتياد استفاده مي کنند برخورد مي‌کنيم که تا کنون بالغ بر 60 مرکز جمع‌آوري شده‌اند.

 

رئيس پليس پايتخت  در مورد امنيت تفرجگاه‌ها بيان داشت: در اين زمينه پليس کوهستان با تجهيزات جديد راه اندازي شده که فعاليت‌هاي خود را در 6 محور کوهستاني تهران آغاز کرده و در برخي موارد کار امدادي هم انجام مي‌دهند. همچنين در بعضي پارک‌هاي بزرگ نيروهاي پليس مستقر شده‌اند و مابقي نيز تحت کنترل پليس هستند.

 

سردار ساجدي نيا با اشاره به اجرا طرح امنيت اخلاقي در تهران گفت: اين طرح جنبه هاي مختلفي دارد مانند برخورد با افرادي كه اقدام به ترويج بدحجابي مي كنند و يا مغازه هايي كه اقدام به فروش لباس هاي نامناسب ميكنند و همينطور آتليه هايي كه به صورت غير مجاز فعاليت ميكنند كه در حال حاظر پليس با تمام اين موارد برخورد مي كند.

 

به گفته ساجدي نيا، مزاحمت‌هاي نواميس در سالهاي گذشته به صورت محسوسي کاهش داشته است ولي ما همچنان قاطعانه در اين زمينه با مجرمين برخورد مي‌کنيم.

 

وي در رابطه با اقدامات انجام شده پليس براي برگزاري مراسم رحلت امام خميني(ره) در سال جاري اعلام کرد: از يک ماه پيش قرارگاه روح‌الله راه‌اندازي شده و فعاليت‌هاي ما در دو بخش راهنمايي و رانندگي و امنيتي و انتظامي انجام شده و پليس تهران بزرگ نيز در اين ايام به صورت صد درصد آماده باش است.

نظر شما