شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۹۱۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
كارگردان نمايش «شاهزاده و گدا» عنوان كرد نمايش «شاهزاده و گدا» براي اجرا در چند كشور ديگر دعوت شده است.

حسن عظيمي كارگردان نمايش «شاهزاده و گدا» در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: تاكنون 9 اجرا از اين نمايش بر روي صحنه رفته است و تا 15 خرداد اجراي اين نمايش ادامه خواهد داشت.


اين كارگردان تئاتر در ادامه بيان كرد:از نمايش «شاهزاده و گدا» براي اجرا در چند كشور ديگر دعوت شده كه با پايان اجرا اين نمايش در ايران، به همراه گروه راهي خواهيم شد.



عظيمي درباره ديگر نمايش‌هاي تئاتر خود گفت: نمايش «ليرشاه» را با نام ايراني «دلقك و سلطان» نيز براي جشنواره آئين‌هاي سنتي آماده خواهم كرد.



نمايش «شاهزاده و گدا» ساعت 17 هر روز اجرا مي‌شود. اين نمايش به شکل تخت حوضي است و در آن حسن عظيمي،احمد محرابي، بنفشه شاهين مهر،علي صادقي خواه ، جواد گلريز،نگار بقراتي وناصر شفيعي ايفاي نقش مي‌کنند. ياسر بيات و طهمورث اميري نيز اجراي زنده موسيقي اين نمايش را به عهده دارند.



 عظيمي از پيشکسوتان نمايش سنتي ايران است در سال 1384 همين نمايش را به مدت 30 شب در سالن تئاتر آرين منشکين در پاريس اجرا کرد.



اين کارگردان حدود نيم قرن است که به طور مداوم در زمينه کارگرداني نمايش‌هاي تخت حوضي فعال است و برخي از آثار شاخص تئاتر دنيا را در قالب سياه بازي به صحنه برده است. يکي از اين نمايش‌ها، نمايش «هملت» بود که در سال 1370 در فستيوال پاييزه فرانسه اجرا شد و مورد تقدير پيتر بروک قرار گرفت.

نظر شما