جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۹۱۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
شهردار تهران از فعال شدن چهارمين دستگاه TBM مترو در خط 6 تا ماه آينده خبرداد و افزود: با فعال شدن چهارمين دستگاه TBM مي‌توانيم در مترو روزانه شاهد حفر 60 متر تونل باشيم كه اين تحقق همان وعده من به شهروندان براي ساخت 30 كيلومتر مترو در سال است.

به گزارش خبرنگار«شهر» دكتر محمدباقرقاليباف شهردار تهران ظهر امروز -9 خرداد- در مراسم آغاز عمليات حفاري دومين دستگاه حفارمكانيزه TBM تونل غربي-شرقي خط 7 مترو گفت: افرادي كه امروز در اين پروژه بزرگ شهري فعاليت مي‌كنند، كساني هستند كه روزي در ميدان جنگ مجاهدت مي‌كردند و امروز در سنگر پيشرفت و عدالت و سنگر اثبات كارآمدي دين در اداره جامعه تلاش مي‌كنند.

او با بيان اين كه نگاه رزمندگان دوران دفاع مقدس به كار از منظر شغل و پيمانكاري نيست و ايشان براي جوهركار و رضاي خداوند كار مي‌كنند، اظهاركرد: كار و تلاش بايد براي رضاي خداوند باشد و در اين زمينه توجه‌مان بايد به جوهركار باشد چرا كه نگاه به كار از منظر پيمانكاري ارزان فروشي است.

 

قاليباف با اشاره به اين كه تلاش خود را بايد از جهت خدمت به مردم بدانيم، گفت: ما معتقديم خدمت به مردم براي ما شرافت به همراه دارد و اين كار نوعي مجاهدت و بزرگ‌ترين عبادت درعرصه اجتماعي است.

 

شهردارتهران خطاب به مديران و كاركنان مترو، گفت: شما بايد درهنگام تلاش براي ساخت مترو بايد از اين منظر به كار خود نگاه كنيد تلاش‌تان جان مردم را نجات مي‌دهد چرا كه امروزه آلودگي هوا دارد جان مردم شهر مي‌گيرد. هر روز بسياري از شهروندان به دليل همين معضل عمرشان كوتاه‌تر مي‌شود و برخي ديگر كه عارض قلبي دارند براثر آلودگي هوا مي‌ميرند.

نگاه به مترو سياسي است

 

او تصريح‌كرد: البته به موضوع مترو بيشتر از جنبه سياسي نگاه مي‌شود تا جنبه عقلاني و منطقي آن كه اين رويكرد را بايد تغيير دهيم و به آن از منظرعقلاني و خدمت به مردم نگاه كنيم.

 

قاليباف در ادامه با اشاره به اين كه خط 7 مترو طولاني‌ترين خط مترو محسوب مي‌شود و درآن هم‌اكنون 2 دستگاه TBM فعال هستند، گفت: اين دستگاه‌ها مي‌توانند روزانه 17 تا 18 متر تونل بسازند اما اگر منابع مالي تامين شود كاركرد اين دستگاه به روزي 10 متر كاهش مي‌يابد كه اين به ضرر ما است. نظم اين دستگاه ما را منظم و سيستمي مي‌كند تا اعتبارات را به موقع پرداخت كنيم.

 

او اظهاركرد: توان دستگاه TBM نقطه قوت و فرصتي است كه نبايد بگذاريم به تهديد تبديل شود.

 

شهردار تهران از فعال شدن چهارمين دستگاه TBM مترو در خط 6 تا 40 روز آينده خبرداد و افزود: با فعال شدن چهارمين دستگاه TBM مي‌توانيم در مترو روزانه شاهد حفر 60 متر تونل باشيم كه اين تحقق همان وعده من به شهروندان براي ساخت 30 كيلومتر مترو در سال است.

 

شعار بدون عمل كمك به ضدانقلاب است

 

قاليباف در ادامه با بيان اين كه بايد تلاش كنيم جوانان امروز را به انقلاب وفادار كنيم، گفت: ما تربيت‌شدگان نسل انقلاب و بازمانده دوران دفاع‌مقدس هستيم و بايد بدانيم كه ديگر نمي‌توانيم استدلالي جوانان را با خود همراه كنيم بلكه دراين زمينه بايد تلاش كنيم به تمام شعارهاي خود عينيت بدهيم.

 

او ادامه داد: امروز رسالت ما اين است كه كارآمدي دين را در اداره جامعه محقق كنيم. رسالت ما شعار نيست. اگر شعاربدهيم اما عمل نكنيم به ضد انقلاب بيشتر كمك كرده‌ايم.شعار با عمل بايد توامان باشد.

 

او در ادامه خطاب به مديران و كاركنان خط 7 مترو، گفت: در ساخت تونل‌هاي خط از ساخت ايستگاه‌هاي آن قافل نشويد. هم‌اكنون مرحله‌اي است كه بايد ساخت ايستگاه را نيز مورد توجه قرار دهيد.

 

شهردار تهران همچنين به فرارسيدن ايام ارتحال امام خميني(ره) اشاره كرد و افزود: امام (ره) فرهنگ جهاد وشهادت را به مجاهدين اسلام عرضه داشته است و نبايد ترديد كنيم كه بيداري اسلامي امروز به بركت امام (ره) و خون شهدا است.

نظر شما