شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۹۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
بيش از 70 عنوان كتاب الكترونيك با موضوعات مختلف توسط واحد نشر الکترونيک فرهنگ فيلم تهران توليد شده است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگ فيلم تهران(وابسته به انتشارات علمي و فرهنگي، متعلق به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري) اين شرکت طي چند سال اخير توانسته است آثار فاخري، همچون تاريخ تمدن(11 جلدي)، تاريخ الفي(8 جلدي)، تاريخ علم، الاختصاص، تاريخ تحليلي اسلام و قرآن پژوهي(2جلدي) را در قالب کتاب الکترونيک توليد و عرضه نمايد.
 
همچنين توليد نرم افزار چند رسانه اي نهج البلاغه برگرفته از کتاب نهج البلاغه با ترجمه دكتر شهيدي همراه با قرائت كامل متن عربي و فارسي و .... يکي ديگر از اقدامات شرکت فرهنگ فيلم تهران بوده است.
 
اجراي خودکار و بدون نياز به نصب بر روي رايانه، قالب گرافيکي کاربر پسند، امکان استفاده از کليدهاي ميانبر، امکان جستجوي ساده و ترکيبي و استفاده از امکانات پژوهشي از جمله امکانات کتاب الکترونيک هاي عرضه شده است. 

از مزاياي نشر الکترونيک نسبت به نشر مکتوب مي توان به امکان استفاده آسان و حمل و نقل آسان کتاب در سفر و کاهش هزينه ها در خريد کتاب دانست ضمن اينکه هيچ کم کاستي در محتواي کتاب وجود ندارد زيرا کليه متن کتاب را در برمي گيرد.
 
ترويج استفاده از فناوري اطلاعات، سهولت کار براي محققين و دانش پژوهان، حجم کم و امکان استفاده بسيار آسان براي کاربراني که تخصصي در زميه رايانه ندارند، ترغيب شدن بيشتر براي ادامه خواندن، سهولت نگهداري و ياد سپاري مطالب و توانايي بيشتر در کنترل مطالب از اهداف توليد نشر الکترونيک بوده است.
نظر شما