شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۹۵۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران؛
جشنواره فرهنگ و هنر ايران در بلاروس در بخش‌هاي معرفي ايران در نقشه جهان، مردم شناسي، تاريخ علم، معرفي مشاهير ايران، معرفي پيشرفت‌هاي علمي- صنعتي معاصر، اجراي موسيقي سنتي، چايخانه ايراني، سخني با ايران و معرفي غذاهاي ايراني به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در مينسک، پايتخت بلاروس آغار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل اين سازمان، از ديگر بخش‌هاي اين جشنواره مي‌توان به گالري هنر ايراني با عنوان «هفت رخ فرخ هنر ايران زمين» اشاره كرد که در آن 100 هنرمند ايراني با خلق آثار خود به معرفي 22 سرفصل هنر ميهني مي‌پردازند.


خطاطي، آيينه کاري و کاشي کاري، گچبري و مقرنس کاري، بافت فرش، نگارگري و تذهيب، سوخته کاري چوب و ريزپردازي، سفال، شيشه گري، ميناکاري، قلم زني، معرق و منبت، چاپ پارچه سنتي، پيکرتراشي مشاهير ايران، بافت حصير و خيمه شب بازي، معرفي لباس ايراني، نقاشي، طراحي چهره، کارگاه پوست و چرم، عکاسي با لباس هاي سنتي و پانتوميم اسطوره‌هاي ايراني و نقاشي مدرن از ديگر بخش هاي گالري هف رخ فرخ ايران زمين است.


جشنواره فرهنگ و هنر ايران در بلاروس، شب گذشته با حضور 10 سفير از کشورهاي مختلف، سفير ايران در بلاروس، معاون سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مقامات عالي رتبه بلاروس در مينسک آغاز به کار کرد.


اين جشنواره از 18 تا 28 خرداد ماه، به منظور معرفي تاريخ علم در ايران و پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي ايران معاصر، معرفي چهره واقعي ايران به ساير ملل از منظر فرهنگ، تمدن، هنر و علم و همچنين معرفي حضور فعال زنان در نهادهاي اجتماعي امروز ايران در شهر مينسک، پايتخت بلاروس برپا خواهد بود.


اين جشنواره توسط موسسه هاتف شهر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برنامه ريزي و اجرا مي‌شود.


نظر شما