دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۶
کد خبر: ۴۰۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي مردمي شهرداري تهران از احداث پارک فراملي هزار و يک شهر در منطقه 22 تهران به عنوان بزرگترين پارک و شهربازي کشور خبرداد و گفت: اين مجموعه با محوريت خانواده و متناسب با فرهنگ و نمادهاي ايراني-اسلامي احداث خواهد شد .

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران سيد عيسي احمدي با اشاره به نياز تهران به احداث چنين مجموعه هايي گفت: تعداد پارک هاي تفريحي در ايران و به ويژه در تهران بسيار کم است و تهران به نسبت ابعاد و جمعيت ، مرکز تفريحي - سرگرمي در سطح استانداردهاي بين المللي ندارد .


او با بيان اين که جمعيت تهران جوان است و جوانان نياز به داشتن فضايي براي تخليه هيجانات دارند ، افزود : تهران نياز به امکانات تفريحي – فرهنگي با محوريت شهربازي دارد و شهربازي هزار و يک شهر جاذبه گردشگري انسان ساز است که به رشد صنعت گردشگري و کاهش ناهنجاري هاي اجتماعي کمک مي کند.


احمدي، طراحي اين شهربازي را به شکل خانواده محور عنوان کرد و افزود : همچنين طراحي اين پارک به شکلي انجام شده است تا علاوه بر شهر تهران و حومه ، شهرهاي تا فاصله 300 کيلومتر و 500 کيلومتر نيز بتوانند با توجه به مسافت طي شده حداکثر استفاده گردشگري و تفريحي را پارک ببرند و احتياجي به خروج از مجموعه نداشته باشند .


مديرعامل سازمان سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي شهرداري تهران در ادامه اظهار کرد : شهربازي در زميني به مساحت 50 هکتار با زيربناي 3/55 هزار متر مربع احداث مي شود و داراي هفت ديار است و در مجموع 83 جاذبه براي مخاطبان در همه گروه هاي سني دارد .


او با اشاره به ويژگي هاي طراحي اين پارک گفت : موضوع اصلي پارک خيال ايراني است و به طور کلي برداشت و ذهنيت ايرانيان را در طول تاريخ نسبت به جهان هستي و آفرينش و انسان در هفت ديار نمايش مي دهد .


احمدي تصريح کرد : ديار يک به نام «آفرينش»نامگذاري شده است و نمايش قصه آفرينش زمين و انسان بر مبناي تفسير اسلامي و ايراني در اشکال جذاب و متنوع ايجاد مي شود .


او افزود : در يار دوم که ديار «قصه و افسانه»است ، قصه ها و افسانه هاي ايراني و اسلامي مانند افسانه رستم و سهراب و قصص ايراني اجرا خواهد شد .


احمدي با اشاره به ديار سوم اين مجموعه با نام ديار« تاريخ»گفت : نمايش رويدادها ، مشاهير و دستاوردهاي مادي و معنوي تمدن ايران و جهان در اين ديار اجرا مي شود و در ديار چهارم نيز با نام «عصر نو» ، برگزيده اي از ويژگي هاي مادي و معنوي عصر جديد ايران و جهان به نمايش گذاشته خواهد شد .


او ديار پنجم را ديار «اکتشافات و تخيلات علمي» ناميد و افزود : در اين ديار تماشاگران با نگاهي خلاقانه و مبتني بر دنياي تخيلات به پيش بيني آينده مي پردازند.


مدير عامل سازمان سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي شهرداري تهران خاطر نشان کرد : ديار ششم اين مجموعه با نام «جاده ابريشم»مهمترين جاذبه ها و جلوه هاي تمدن هاي کهن مستقر در جاده ابريشم شامل چين ؛ هند ، ايران ، يونان و روم در فضاهاي مختلف عرضه مي شود .


به گفته او ديار هفتم ، ديار«ماجراجويي» است که بازي ها و سرگرمي هاي علمي ، تفريحي و هيجاني بر اساس مشارکت هاي جمعي در اين ديار اجرا مي شود .


احمدي با اشاره به امکانات اين مجموعه گفت : پارک هاي آبي بانوان و آقايان ، شهربازي ، بازار بزرگ ، دو رستوران و واحدهاي تجاري محدود ، چهار پارکينگ ، ايستگاه تاکسي و اتوبوس ، 5 مرکز فوريت هاي پزشکي و غيره ايجاد مي شود .


او در مورد پارکينگ در نظر گرفته شده براي اين مجموعه نيز گفت : پارکينگ شهربازي در زميني به وسعت 4/9 هکتار با زيربناي 244 هزار متر مربع احداث مي شود و همچنين پارکينگ طبقاتي نيز در 5 طبقه به وسعت 600 هزار متر مربع با ظرفيت 22 هزار خودرو بنا خواهد شد و پارکينگ اختصاصي اين مجموعه نيز در زميني به مساحت 13.8 هکتار احداث مي شود .


احمدي ادامه داد : در بخش فرهنگي اين مجموعه نيز مسجدي به وسعت 5/1 هکتار با الهام از معماري ايراني ساخته مي شود .

او  از طراحي سه هتل در اين مجموعه خبر داد و افزود : هتل سه ستاره به مساحت 5/2 هکتار با محوريت خانواده ، هتل چهار ستاره و مرکز همايش ها با مساحت 9/3 هکتار براي برگزاري همايش ها و اقامت و هتل پنج ستاره به مساحت 3/6 هکتار احداث مي شود .


به گفته مدير عامل شرکت سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي شهرداري تهران ، اين هتل استاندارد جديدي در کيفيت ساخت و طراحي هتل هاي 5 ستاره در ايران ايجاد خواهد کرد و معماري اين بنا ار نقش هيا بي نظير فرش ايراني و فضاهاي آن از باغ هاي ايراني الهام خواهد گرفت .


احمدي در ادامه خاطر نشان کرد : اين مجموعه در منطقه 22 شهرداري تهران احداث و مراسم کلنگ زني آن به زودي انجام مي شود .

نظر شما