پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۰۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
فردي كه با جعل نام «شرکت ناجي گستر» اقدام به تهيه مجوزهاي حمل تجهيزات پليسي مي‌كرد، دستگير شد.

به گزارش شهر عوامل گشت کلانتري 114 غياثي در ساعات پاياني هفتم خردادماه سالجاري، در حين گشت زني در اتوبان امام علي (ع) به يک دستگاه پرايد مشکي مشکوک شده که پس از توقف خودرو و بازرسي از سرنشين آن يك عدد افشانه گاز اشک‌آور، يک دستگاه شوکر الکتريکي، چندين عدد کارت‌هاي شناسايي متعلق به نيروهاي نظامي و همچنين مجوز حمل شوکر و گاز اشک‌آور به همراه مقاديري موادمخدر از نوع ترياک کشف شد.

 

با تشکيل پرونده مقدماتي و انجام هماهنگي قضايي، متهم دستگير شده براي انجام تحقيقات تخصصي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

 

همزمان با انتقال متهم دستگيرشده از سوي کلانتري به نام «حبيب» و آغاز تحقيقات کارآگاهان، فرد ديگري با مراجعه به پايگاه ششم ضمن معرفي خود به عنوان يکي از مسئولان نظامي تهران مدعي شد که «حبيب» نيز از همکاران او است و حتي براي اثبات ادعاي خود احکام انتصاب «حبيب» را به کارآگاهان ارائه کرد.

 

کارآگاهان كه به تلاش اين فرد براي آزادسازي «حبيب» مشکوک شده بودند، بلافاصله اقدام به بررسي اظهارات اين فرد كه خود را«بهزاد» پرداخته که در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد که اين دو نفر به ارگان‌هاي نظامي يا انتظامي شهر تهران وابستگي نداشته و تمامي اظهارات بهزاد تنها با هدف فريب کارآگاهان بوده است.

 

با مشخص شدن کذب بودن سخنان اظهار شده از سوي هر دو متهم و در حالي که هر دو نفر آنها تلاش داشتند تا همچنان خود را وابسته به ارگان‌هاي دولتي و نظامي تهران نشان دهند، کارآگاهان در بررسي‌ها دريافتند كه تمامي مدارك بدست آمده از اين افراد جعلي است.

 

«بهزاد» که ديگر چاره‌اي جز اعتراف نداشت، به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا به تقلبي بودن اين مدارک معترف شد و دراظهارات خود به کارآگاهان گفت كه گازهاي اشک‌آور و دستگاه شوکر کشف شده به همراه مجوزهاي جعلي حمل آنها را از فردي به نام «امير» خريداري و به «حبيب» داده است.

 

بهزاد در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: چند ماه پيش در شبکه اينترنت در حال جستجو بودم که به صورت کاملا اتفاقي با يک صفحه آگهي فروش گاز اشک‌آور، شوکر برقي روبرو شدم؛ در حالي که به موضوع علاقه‌مند شده بودم به بررسي بيشتر آگهي پرداختم؛ پس از چند روز فردي با شماره تلفن همراهم که در زمان بررسي آگهي اينترنتي اعلام کرده بودم تماس گرفت و مدعي شد که قادر به تهيه افشانه و شوکر مورد درخواست من است؛ بلافاصله با اين فرد قرار ملاقات گذاشته و اقدام به خريد يک عدد افشانه و يک دستگاه شوکر برقي کردم.

 

وي افزود: در زمان تحويل، شخص فروشنده که جواني حدود 25 الي 30 ساله بود مدعي شد که قادر به تهيه مجوزهاي حمل افشانه و شوکربرقي نيز است که بلافاصله از او درخواست کردم تا مجوزهاي مربوطه را نيز تهيه كند.

 

بهزاد در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از آن زمان با شخص فروشنده به نام «امير» تماس مستقيم داشتم و هر بار که يکي از دوستانم از من درخواستي در خصوص خريد افشانه داشت با امير تماس گرفته و او نيز پس از چند روز تجهيزات سفارش شده را به همراه مجوزهاي حمل و نگهداري آنها به من تحويل مي‌داد.

 

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود و با استفاده از اطلاعات بدست آمده، امير را در يکي از سفره‌خانه‌هاي سنتي در خيابان دماوند شناسايي و دستگير كردند و در بازرسي بدني از متهم نيز يک دستگاه شوکر، يک عدد گاز اشک‌آور به همراه مجوزهاي حمل آنها و يک عدد کارت شناسايي مجعول يکي از ارگان‌هاي نظامي کشف و توقيف شد.

 

كارآگاهان در بازرسي از محل سکونت متهم در اتوبان شهيد باقري، ده‌ها برگه احکام مجعول منتسب به ارگان‌هاي نظامي، تعدادي امهار مجعول و همچنين مجوزهاي مجعول حمل افشانه، شوکر، فرم‌هاي خام احکام به همراه ده‌ها افشانه، شوکر برقي، دستبند و دو قبضه سلاح کمري تقلبي از خانه متهم كشف و ضبط شد.

 

با دستگيري متهم اصلي، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: افشانه‌ها و مجوز حمل آنها را به قيمت 50 هزار تومان و شوکرهاي برقي و مجوز آنها را نيز به قيمت 100 هزار تومان به فروش مي‌رساندم.

 

سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به سوء استفاده‌ي متهم اصلي پرونده از نام «شرکت ناجي گستر» در تهيه مجوزهاي حمل تجهيزات پليسي، گفت: متهم اصلي پرونده با معرفي خود به عنوان فرد مرتبط با شرکت ناجي گستر اقدام به تهيه مجوزهاي مربوطه کرده و بسياري از افراد دريافت کننده تجهيزات و مجوزهاي حمل و نگهداري آنها، با توجه به مهارت متهم در تهيه احکام و کارت‌هاي مجعول، متوجه جعلي بودن آنها نشده بودند.

 

وي گفت: افراد دريافت کننده تجهيزات پس از حضور در پايگاه ششم عنوان داشته‌اند که به هيچ عنوان تصور نمي‌کرده‌اند که مجوزهاي صادره براي آنها مجعول و تقلبي است؛ اين در حاليست که شرکت «ناجي گستر» نيز از متهم دستگير شده طرح شکايت داشته است.

نظر شما