شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۰۸۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت : سوال از رييس جمهور جزو اختيارات نمايندگان مجلس است.

واحد مرکزي خبر: آقاي لاريجاني امروز در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران رسانه هاي گروهي در اصفهان تصريح کرد: اينکه از رييس جمهور در مجلس سوال شود يا خير بستگي به پيگيري افرادي دارد که اين موضوع را دنبال مي کنند.

 

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه توجه رسانه ها به آن قسمت از سخنان رهبر بزرگوار انقلاب که مربوط به نحوه مخالفت با وزير ورزش بود ،بيشتر است ، گفت : اين در حالي است که رهبر معظم انقلاب اسلامي در مورد موضوعهاي مختلفي صحبت کردند و آن قدر که بر حق استيضاح و سوال در مجلس تاکيد کردند، به اين موضوع نپرداختند.

 

او ، دو دو گفتن از سوي نمايندگان را درمجلس به معناي مخالفت با طرح يک لايحه ،و نه ، توهين به يک شخص عنوان کردو گفت : اين موضوع در رسانه ها بگونه اي منعکس مي شود که گويي به فرد بي حرمتي شده است وبراي همين بهتر است در مجلس اين روش عوض شود.

 

لاريجاني در پاسخ به سوالي در خصوص تعلل دولت در پرداخت اعتبارات طرح قطارشهري اصفهان در گذشته گفت: در مجلس 2 ميليارد دلار براي اين امر در بودجه امسال اختصاص يافته است.

 

رييس مجلس شوراي اسلامي در مورد يارانه ها هم گفت : آنچه قانون براي يارانه ها مشخص کرده اين است که نيمي از درآمد حاصل از هدفمندي بايد در بخش هاي رفاه مردم ، حمل و نقل شهري ، صنعت ، کشاورزي و دامپروري هزينه شود ولي آنچنان که مورد انتظار مجلس بود ، اين اتفاق نيفتاد .

 

لاريجاني گفت :ريزه کاري ها در قانون درمورد بودجه هدفمندي يارانه ها مشخص نشده و چگونگي هزينه اين اعتبارات به عهده دولت گذاشته شده است تا اگر انتظار مجلس در هزينه اعتبارات در عناوين نامبرده برآورده نشود مجلس بتواند اين موضوع را پيگيري کند.

 

لاريجاني دليلي بر نا اميدي در اتحاد اصولگرايان ندانست و تصريح کرد: کساني که در جريان اصولگرايي تعريف مي شوند بايد به رغم همه تفاوت سليقه ها با يکديگر مدارا و همراهي کنند تا جريانات منطقي تري به وجود آيد و اين به نفع نظام است.

 

رييس مجلس همچنين ورود آيت الله مهدوي کني براي هدايت اصولگرايان را بسيار مهم ارزيابي کرد .

 

لاريجاني همچنين در پاسخ به خبرنگاري که گفت : آيا نامزد دور جديد مجلس مي شويد به شوخي جواب داد من در دور جديد از اصفهان نامزد مي شوم.

 

رييس مجلس در خصوص جريان انحرافي افزود : مجلس ، اسلامي را قبول دارد که مطابق با مباني حوزوي و نظر مراجع و رهبر بزرگوار انقلاب باشد ولي اگر کسي نظري غيراز اين دارد، بايد اين نظرات در مجامع علمي نقد شوند و البته نقد نظرات افراد نياز به قانون ندارد.

 

لاريجاني رعايت مباني اسلامي و تخريب نکردن شخصيت ديگران را از ضروتهاي نقد برشمرد و در پاسخ به سوالي در مورد ضرورت اجراي قوانين گفت : نمي توانيم ادعاي عدالت محوري داشته باشيم و قانون را رعايت نکنيم.

نظر شما