شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۱۲۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
دبير جشنواره «ميلاد سرخ» و مديرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت: زبان و گويش هنر هفتم يکي از لطيف‌ترين و فراگيرترين ابزاري است که با آن مي‌توان به دل هر مخاطب با هر نوع سليقه‌اي راه يافت و چه چيز از اين مهم‌تر که با اين شيوه زباني، يعني سينما، به انتقال معارف الهي و حکمت‌هاي ديني بپردازيم.

به گزارش شهر، منصور شرفي، مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل و دبير نخستين دوره جشنواره ميلادسرخ با اشاره به ويژگي‌هاي برپايي اين رويداد در اين استان، گفت: ارادت ويژه مردم اين خطه از سرزمين اسلامي‌مان به امام حسين(ع) و اصحاب و ياران باوفاي‌شان زمينه‌ساز ارائه پيشنهاد برگزاري جشنواره همزمان با ميلاد حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و علمدار کربلا در اعياد شعبانيه بود که خوشبختانه با جسارت و تلاش معاونت سينمايي وزارت ارشاد و مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي اين معاونت در رقم خوردن يک جشنواره سينمايي با رويکرد سينماي ديني، اين روزها شاهد برگزاري باشکوه نخستين دوره جشنواره هستيم.



وي با اشاره به اين که برگزاري يک جشنواره در گام اول با سختي‌ها و مشکلات فراواني رو به رو است، افزود: اگر حمايت‌هاي استانداري، فرمانداري، صدا و سيما، مديران دستگاه‌هاي فرهنگي، سپاه حضرت عباس(ع)، سازمان بسيج هنرمندان و هيئت‌هاي مذهبي در مسير برگزاري اين رويداد نبود، بي‌شک مردم مومن و ديندار اردبيل از ميزباني اين جشنواره محروم مي‌شدند اما خوشحاليم که کمترين قدم ما براي معرفي و اشاعه فرهنگ عاشورايي با عنايت پروردگار مورد حمايت همه همراهان و عاشقان آن حضرت قرار گرفت.



دبير نخستين جشنواره سينمايي «ميلاد سرخ» خاطرنشان کرد: قطعا برگزاري چنين جشنواره‌هايي در حوزه هنر جهت بسط، گسترش و اشاعه فرهنگ ديني بسيار موثر است به خصوص اين که سينما، يکي از گوياترين زبان‌ها را در برقراري ارتباط با مخاطبان آثار هنري دارد. در کنار اين ويژگي بايد اذعان داشت که زبان و گويش هنر هفتم يکي از لطيف‌ترين و فراگيرترين ابزاري است که با آن مي‌توان به دل هر مخاطب با هر نوع سليقه‌اي راه يافت و چه چيز از اين مهم‌تر که با اين شيوه زباني، يعني سينما، به انتقال معارف الهي و حکمت‌هاي ديني بپزدازيم.



شرفي ادامه داد: قطعا ما با استفاده از ابزار هنر مي‌توانيم در حوزه فرهنگ، مذهب و احکام ديني فعاليت‌هاي ارزنده‌اي را جهت انتقال مباني ارزشمند دين اسلام به مخاطب ارائه دهيم که «ميلاد سرخ» يکي از قدم‌هاي مهم اين شيوه ارتباطي به شمار مي‌رود.



مدير کل فرهنگ و ارشاد استان اردبيل، برگزاري اين جشنواره را در استان و محوريت نشأت گرفته آن از قيام عاشورا و حادثه کربلا را به عنوان دو دليل مهم براي استقبال از اين رويداد نام برد و تصريح کرد: انتقال جشنواره‌ها از پايتخت به شهرستان‌ها علاوه بر مهر تاييد وزارت ارشاد به گفته‌هاي خود مبني بر تمرکززدايي جشنواره‌ها از پايتخت و انتقال آنها به شهرستان‌ها مي‌تواند نشان دهنده توانايي‌ها و پتانسيل‌هاي استان‌ها در ميزباني و برگزاري چنين جشنواره‌هايي در کشور باشد.



وي بيان داشت: برگزاري جشنواره در حوزه فرهنگ ديني يکي از موارد مهمي است که بايد به آن توجه ويژه‌اي مبذول داشت چرا که مي‌توان در چنين رخدادهايي به شناخت استعدادها و حمايت و پرورش آنها در راستاي تقويت آينده سينماي کشور - به خصوص در حوزه سينماي مذهبي- پرداخت و با سرمايه گذاري بر روي آنها از سوي مسئولان آينده، اعتبار و اعتلاي سينماي مذهبي کشور را تضمين کرد. شرفي در پايان گفت: از اصحاب رسانه، خبر و مطبوعات که در حوزه اطلاع رساني اين جشنواره با تمام وجود ياري‌گر ما بودند، کمال سپاس دارم.



نخستين جشنواره سينمايي «ميلاد سرخ» همزمان با اعياد شعبانيه و تولد امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) از 12 تا 15 تيرماه در استان اردبيل برگزار مي‌شود.

نظر شما