شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۱۳۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
چهارمين نشست پنجشنبه‌هاي خودماني با هنرمندان و فرهيختگان در فرهنگسراي ابن سينا روز 16 تيرماه، ‌اين بار، به خسرو سينايي،‌ كارگردان و فيلمنامه نويس اختصاص دارد.

به گزارش شهر،‌ سيدقاسم ناظمي، رئيس فرهنگسراي ابن سينا، با اعلام اين خبر گفت: فرهنگسراي ابن سينا افتخار دارد كه در نيمه تيرماه ميزبان خسرو سينايي، كارگردان فيلم به يادماندني «عروس آتش» باشد.

وي با بيان اينكه خسرو سينايي چهارمين ميهمان پنجشنبه خودماني فرهنگسراي ابن‌سيناست كه پس از استاد بهاءالدين خرمشاهي، هوشنگ مرداي کرماني و حميدرضا نوربخش، دعوتمان را پذيرفته‌اند،‌گفت: تلاش ما براين است كه طي اين نشست‌هاي خودماني‌، فضايي مناسب را براي گفتگوي دوسويه ميان دوستداران و علاقمندان و هنرمند و انديشمند مدعو فراهم آوريم.


ناظمي با اشاره به استخراج نتايج نظرسنجي از ميهمان سه نشست پيشين فرهنگسراي ابن سينا در روزهاي 5 و 19 خردادماه و 2 تيرماه، گفت: 98 درصد از پرسش شوندگان خواهان تداوم برگزاري نشست‌ها بودند و حتي با ارسال نامه‌هاي الكترونيك به روابط عمومي، ‌پيشنهادات بسيار جالبي درباره نحوه برگزاري مراسم،‌ مدعوين و ميهمانان نشست‌ها ارائه كرده‌اند.

مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه دو با اشاره به سوابق هنري خسرو سينايي گفت: خسرو سينايي كه فارغ‌التحصيل کارگرداني و فيلمنامه‌نويسي از آکادمي هنرهاي نمايشي و رشته تئوري موسيقي از کنسرواتوار وين است، فعاليت سينمايي‌اش را از سال 1358 با کارگرداني فيلم «زنده باد» آغاز کرد. اما سينايي، ‌هنرمندي است كه علاوه بر نويسندگي و کارگرداني، ساخت موسيقي و تدوين برخي از آثارش را نيز بر عهده داشته است. گرچه برخي از آثار اين سينماگر برپايه مستندهاي اجتماعي استوار است، اما سينايي فيلم‌هاي به يادماندني نظير «هيولاي درون»، «مرثيه گمشده»، «يار در خانه»، «عروس آتش»، «فرش، ‌اسب، تركمن»، «گفتگو با سايه» و «كوير خون» را در كارنامه هنري خود دارد.


سينايي علاوه بر لوح زرين بهترين کارگرداني در دومين دوره جشنواره فيلم فجر، براي فيلم «هيولاي درون» در سال 62 و سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه در هجدهمين دوره جشنواره فيلم فجر، براي فيلم «عروس آتش» در سال 78، موفق به دريافت نشان ويژه کشور لهستان از سوي رييس‌جمهور اين کشور در سال 1387شد. سينايي نشان را به خاطر ساخت فيلم مستند مرثيه گمشده که روايت‌گر مهاجرت هزاران لهستاني به ايران است دريافت کرد.


شهروندان علاقمند به شرکت در چهارمين نشست پنجشنبه خودماني مي‌توانند از ساعت 18:30 روز پنجشنبه16تيرماه به فرهنگسراي ابن سينا واقع در شهرک قدس، فازيک، ايران زمين شمالي، مراجعه کنند.

نظر شما