شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۱۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
مجسمه نيم‌تنه «رابيندرات تاگو» نويسنده و شاعر هندي برنده جايزه ادبي نوبل به دست پرنس «چارلز» و با حضور شخصيت‌هاي ادبي و فرهنگي انگليس رونمايي شد.

فارس- اين مجسمه نيم تنه كه طراحي و ساخت آن 50 هزار پوند هزينه داشته است به پاس سالها فعاليت ادبي و فرهنگي «تاگور» در ميدان گرودون واقع در يكي از پر رفت و آمدترين ميدان‌هاي مركز شهر لندن نصب شده است. «تاگور» اين نويسنده هندي در حقيقت اولين اديب آسيايي است كه در سال 1913 موفق به دريافت جايزه ادبي نوبل شد. مجسمه نيم تنه اين نويسنده به مناسبت يكصد و پنجاهمين سالروز تولد اين شاعر هندي با نصب كتيبه اي در نزديكي اين مجسمه كه روي آن عبارت «وي نمونه‌اي بي‌نظير در صبر و روشنگري بود» در ميدان گرودون نصب شده است.

پرنس «چارلز» شخصا با حضور در اين ميدان مجسمه 50 هزار پوندي «تاگور» را در حضور شخصيت‌هاي دولتي، هنرمندان و برخي از نويسندگان و اديبان انگليسي رونمايي كرد.

«رابيندرانات تاگو» نويسنده، شاعر و فيلسوف هندي از چهره‌هاي شاخص آسيايي در جهان است كه سالها براي استقلال هندوستان تلاش كرده است. از اين شاعر و نويسنده هندي تا امروز بالغ بر 60 جلد اثر در غالب رمان، مجموعه مقاله، نمايشنامه، مجموعه شعر و يادداشت به رشته تحرير در آمده و بسياري از آنها به زبان‌هاي مختلف ترجمه شده است.

از معروف‌ترين آثار اين نويسنده هندي مي‌توان به كتاب‌هاي «نامه‌هايي به يك دوست»، «پيوند آدمي»، «مذهب بشر»، «شخصيت»، «نكاتي از بنگال» و «هديه عاشق» اشاره كرد. مجسمه نيم‌تنه اين اديب هندي به تازگي در ميدان گرودون شهر لندن نصب شده است.

پرنس «چارلز» شخصا اين مجسمه نيم‌تنه كه ارزشي معادل 50 هزار پوند دارد را رونمايي كرده است.

نظر شما