دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۱۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
معاون اجتماعي سازمان رفاه و مشارکت‌هاي اجتماعي شهر تهران از راه اندازي 5 گرمخانه در پهنه‌هاي مختلف شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت تامين اعتبارات لازم تا پايان سال اين 5 گرمخانه در پنج نقطه از تهران به بهره‌برداري مي‌رسند.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران رضا جاگيري در خصوص تعداد گرمخانه هاي فعلي شهر تهران و افزايش آن ها در آينده اظهار کرد : هم اکنون چهار مرکز نگهداري مددجويي و گرمخانه در سطح شهر تهران با افزايش ظرفيت مهمان پذيري خود مشغول خدمات دهي به بي خانمانان و در راه ماندگان هستند ، که بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته در نظر داريم تا پايان سال پنج گرمخانه در تهران راه اندازي کنيم .


او در ادامه با بيان اينکه ظرفيت مهمان پذيري اين چهار مرکز، حدود دو هزار نفر است که دو مرکز به طور شبانه روزي به خدمات دهي مي پردازند، گفت : پيش بيني شده تا در هر پهنه از شهر تهران يک گرمخانه احداث شود .


معاون اجتماعي سازمان رفاه و مشارکت هاي اجتماعي شهر تهران اضافه کرد: در نظر داريم اين گرمخانه ها تا پايان امسال احداث شود ، اما تاکنون اعتبار آن ها تامين نشده و به اين دليل نمي توانيم به طور قطع اعلام کنيم که تا پايان سال جاري شاهد بهره برداري از اين گرمخانه ها خواهيم بود اما به طور کل احداث اين گرمخانه ها در هر پهنه از شهر تهران در برنامه معاونت اجتماعي شهرداري تهران قرار دارد .


جاگيري افزود: هم اکنون نيز دستورالعمل احداث گرمخانه هاي جديد در شهر تهران تهيه شده و به زودي به مناطق ابلاغ خواهد شد.


معاون اجتماعي سازمان رفاه و مشارکت هاي اجتماعي شهر تهران در ادامه بيان کرد : مرکز شبانه روزي اسلامشهر بيرون از محدوده شهر تهران براي آقايان و مرکز شبانه روزي لويزان در منطقه 4 مخصوص بانوان ، گرمخانه بهمن در ميدان بهمن و گرمخانه خاوران در سه راه افسريه ابتداي خيابان خاوران هم اکنون مشغول فعاليت هستند.


او در خصوص افزايش ارائه امکانات در گرمخانه ها نيز افزود: هم اکنون در گرمخانه ها و مراکز نگهداري، افزايش ظرفيت پذيري مراکز و تامين ملزومات مصرفي و غير مصرفي به نحو مطلوب به انجام رسيده و در اين مورد خوشبختانه با هيچگونه مشکلي مواجه نيستيم.


او در ادامه در بخش ديگري از سخنانش در مورد جمع آوري متکديان و کودکان کار اظهار کرد: شهرداري مسئول جمع آوري کودکان کار و تحويل آنها به سازمان بهزيستي است که اين اقدام در شهرداري به طور مستمر در حال انجام است.


سخنگوي شهرداري تهران نيز در مورد جمع آوري متکديان و کارتن خواب ها چندي پيش اظهار کرده بود که ، قرار است شهرداري تهران ساماندهي کارتن خوابها و متکديان را در سطح شهر به صورت گسترده تر نسبت به گذشته اجرا کند تا افراد بي خانمان به گرمخانه ها انتقال پيدا کنند.


ايازي خاطرنشان کرده بود که ارگان هاي ديگري نيز وجود دارند که بايد در ساماندهي کارتن خوابها مشارکت جدي تري داشته باشند اما به دليل مشکلات موجود، شهرداري تهران در حال حاضر مشارکت گسترده تري دارد تا در سه مرحله نسبت به جمع آوري، انتقال و اسکان متکديان و کارتن خوابها اقدام کند.


جاگيري در ادامه با بيان اينکه اميدواريم پديده تکدي گري و کارتن خوابي در شهر تهران در آينده نزديک حذف شود، گفت: هم اکنون گشتهاي شهرداري در سطح شهر نسبت به جمع آوري متکديان و کارتن خواب ها اقدام مي کنند، اما اگر شهروندان افراد کارتن خواب را در شهر مشاهده کردند، مي توانند با تلفن 137 براي جمع آوري آن ها تماس بگيرند.


او  همچنين در خصوص مرکز ترک اعتياد شفق که با پشتيباني شهرداري راه اندازي شده و توسط بخش خصوصي اداره مي شود، گفت : شهرداري تهران در مرکز شفق هزينه هاي ترک معتادان را تقبل کرده و تاکنون 12 هزار نفر در اين مرکز پذيرش شده و فرايند ترک اعتياد را سپري کردند که اين مرکز در کهريزک قرار دارد.

نظر شما