جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۱۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
مراسم اختتاميه نخستين جشنواره وبلاگ‌ها و سايت‌هاي موسيقي با معرفي برگزيدگان در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش «شهر» مراسم اختتاميه نخستين جشنواره وبلاگ و سايت‌هاي موسيقي با حضور داريوش پيرنياکان، داود گنجه‌اي قائم مقام خانه موسيقي، مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان، زيدالله طلوعي و تقي ضرابي(از اعضاي هيئت مديره خانه موسيقي) عصر روز گذشته برگزار شد.

 

سجاد پورقناد ـ دبير اين جشنواره ـ كه در آبين اختتاميه‌ اين جشنواره حضور داشت، در سخناني عنوان كرد:‌ شايد امروز كمتر كسي پايگاه‌هاي موسيقي را در 10 سال پيش به خاطر آورد؛ زماني كه تعداد سايت‌هاي موسيقي به انگشتان دست هم نمي‌رسيد.  

  

داريوش پيرنياکان سخنگوي خانه موسيقي در ادامه اين مراسم به روي صحنه آمد و در ابتداي صحبت هاي خود با اشاره به تاسيس خانه موسيقي گفت : زماني که خانه موسيقي درحال تشکيل شدن بود سي نفر از اهالي موسيقي گردهم جمع شدند و هيئت موسس خانه موسيقي شکل گرفت در آن زمان هيچ يک از هنرمندان فکر نمي کردند که خانه موسيقي تشکيلاتي ترتيب دهد که پس از گذشت حدود10 سال از آغاز فعاليت هاي خود 11 هزار عضو داشته باشد حتي بسياري از دوستان نزديک ما گمان نمي کردند چنين تشکيلاتي شکل گيرد و ادامه پيدا کند .

 

وي در ادامه افزود : پس از گذشت چندين سال از تشکيل اين نهاد صنفي توانستيم با پشتکار خانه موسيقي را به يک نهاد مستقل صنفي و هنري تبديل و به جامعه معرفي کنيم.

 

سخنگوي خانه موسيقي در ادامه صحبت هاي خود افزود : اين مقدمه به اين دليل مطرح شد که تاکيد کنم که خانه موسيقي به مقوله هاي فرهنگي و هنري بيش از هر عنواني مي پردازد ؛ سياست خانه موسيقي همواره بر اين امر تاکيد داشته که همه فعاليت هايي که انجام مي دهد را نمي تواند رسانه اين کند چراکه بسياري از مسائل با نرمش و درايت بايد پيش رود تا اينکه با جنجال همراه باشد درهمين راستا خانه موسيقي در راهي قدم گذاشت که رسانه مکتوب داشته باشد از همين رو سايت خانه موسيقي را راه انداخت و در ادامه فصلنامه اين نهاد صنفي را نيز در دستور برنامه هاي خود قرار داد .

 

وي در ادامه افزود : نخستين جشنواره وبلاگ‌ها و سايت‌هاي موسيقي که به همت خانه موسيقي و معاونت فرهنگي شهرداري تهران برگزار شد را بايد به فال نيک بگيريم و از اين پس بايد درزمينه نوشتاري قدم‌هاي مهم تري برداريم البته امکاناتي که از طريق وبلاگ‌ها و سايت‌هاي موسيقي در فضاي مجازي ارائه مي‌شود مانند تيغ دو دم است به خصوص وبلاگ‌ها که فضايي خصوصي تري از انديشه هاي نويسنده را در اختيار خواننده قرار مي‌دهد پس بهتر است که نويسنده اين مطالب درخصوص اخبار موسيقي که بر روي سايت‌ها قرار مي‌دهند تحقيق بيشتري کنند .

 

پيرنياکان در پايان صحبت‌هاي خود افزود: در نوشته‌هاي ما نقد وجود ندارد و متاسفانه عدم وجود نقد درست يکي از مسائلي است که بايد در عرصه وبلاگ نويسي به آن توجه ويژه‌اي شود.

 

پس از پايان صحبت‌هاي پيرنياکان مراسم اهداي جوايز آغاز شد، قبل از آغاز اين مراسم محمدرضا فياض عضو هيئت داوران نخستين جشنواره وبلاگ و سايت‌هاي موسيقي به روي صحنه آمد و بيانيه هيئت داوران را قرائت کرد.

 

در بخشي از اين بيانيه آمده بود: ما داوران نخستين جشنواره‌ي وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي موسيقي ايران، پس از بررسي آثار منفرد رسيده به دبيرخانه‌ي جشنواره و رصد بخشي از وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي موسيقي فارسي زبان، پيش از هر چيز اعلام مي‌داريم که بررسي‌هاي صورت گرفته‌ به ويژه در بخش‌هاي شش گانه به جز وبلاگ و وب‌سايت برگزيده، بيشتر بر محتواي اثر فرستاده شده متمرکز بوده است.

 

اين بيانيه به امضاي اعضاي هيئت داوران به ترتيب حروف الفبا پيمان سلطاني، آروين صداقت‌کيش،حميدرضا عاطفي، محمدرضا فياض، سيد ابوالحسن مختاباد و احمد مطلايي (داور عکس) رسيده بود.

 

و پس از آن عليرضا پوراميد از داود گنجه‌اي قائم مقام خانه موسيقي، داريوش پيرنياکان سخنگوي خانه موسيقي خواست که به روي صحنه بيايند جوايز بهترين وبلاگ‌هاي موسيي را اهدا کنند ؛ طبق راي داوران وبلاگ برگزيده انتخاب نشد و ابراز اميدواري شده تا در دوره بعدي با ارتقاء کيفي وبلاگ‌ها در اين زمينه نيز برگزيده‌اي معرفي شود.

 

در بخش مقاله نويسي ضمن تقدير از شاهين مهاجري و علي نوربخش براي نوشتن مقاله در سايت گفتگوي هارمونيک؛ علي شريعتي به دليل نگارش مقاله عارف قزويني در يک نگاه منتشر شده در وبلاگ آواي گلپا به عنوان برگزيده انتخاب شد.

 

در بخش نقد نويسي اميرعليپور به دليل نگارش مطلبي با عنوان «اندرحکايات ما و استاد» درسايت «امير عود» برگزيده شد در بخش گفتگو کاميار صلواتي به دليل گفتگو با پويا سرايي نوازنده سنتور در سايت چکاوک برگزيده شناخته شد.

 

در ادامه اين مراسم تقي ضرابي، آقاي طلوعي آهنگساز و حميدرضا عاطفي عضو کانون پژوهشگران خانه موسيقي به روي صحنه آمدند و جوايز در ساير بخش هاي نوشتاري را اهدا کردند.

 

راحله سجودي گيله باغي براي نگارش گزارشي از گروه نوژان با عنوان «در امتداد اصوات» از سايت ملودي انتخاب شد.

 

در بخش مقاله نويسي ضمن تقدير از شاهين مهاجري و علي نوربخش براي نوشتن مقاله در سايت گفتگوي هارمونيک؛ علي شريفي به دليل نگارش مقاله عارف قزويني در يک نگاه منتشر شده در وبلاگ آواي گلپا به عنوان برگزيده انتخاب شد.

 

در بخش نقد نويسي اميرعليپور به دليل نگارش مطلبي با عنوان «اندرحکايات ما و استاد» درسايت «امير عود» برگزيده شد در بخش گفتگو کاميار صلواتي به دليل گفتگو با پويا سرايي نوازنده سنتور در سايت چکاوک برگزيده شناخته شد.

 

در ادامه اين مراسم تقي ضرابي، آقاي طلوعي آهنگساز و حميدرضا عاطفي عضو کانون پژوهشگران خانه موسيقي به روي صحنه آمدند و جوايز در ساير بخش هاي نوشتاري را اهدا کردند.

 

راحله سجودي گيلوايي براي نگارش گزارشي از گروه نوژان با عنوان «در امتداد اصوات» از سايت ملودي انتخاب شد.

 

در بخش يادداشت نويسي هيئت داوران هيچ يک ار آثار را واجد شرايط دريافت جايزه ندانست ، در بخش عکس کوروش جوان براي گزارش تصويري از گروه آريان در برج ميلاد و انتشار آن در سايت موسيقي ايرانيان برگزيده شد.

 

سايت برگزيده دراين جشنواره موسيقي ايرانيان به مديريت امين موسوي شد.

 

بخش جنبي نخستين جشنواره وبلاگ و سايت‌هاي موسيقي به اهداي جوايز به خبرنگاران و نويسندگان موسيقي اختصاص داشت ، در اين بخش سميه قاضي زاده براي نگارش مطلبي با عنوان «عليرضا افتخاري چگونه چهره ماندگار شد؟» و انتشار آن در سايت خبرآنلاين به عنوان برگزيده در حوزه يادداشت نويسي معرفي شد.

نظر شما