شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۱۶۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
رييس شوراي شهر تهران با ابراز خشنودي از اجرا نشدن مراسم رونمايي طرح تفصيلي گفت: من اصولا با اين گونه برنامه هاي تشريفاتي كه باعث خرج شدن هزينه‌هاي زيادي نيز مي‌شود، مخالفم.

به گزارش خبرنگار «شهر»، محمدعلي نجفي عضو کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران امروز-21 تير- با اشاره به تاخير در رونمايي طرح تفصيلي تهران گفت :قرار بود اين طرح 18 تير رونمايي شود كه به دليل همزماني با برنامه ديگري به تعويق افتاد كه البته اين قانع كننده نيست چرا كه برنامه‌ها از پيش هماهنگ مي‌شود.

 

نجفي به شايعاتي كه درباره عدم اجراي طرح در شهر به وجود آمده است اشاره كرد و گفت: سوالات درباره اين طرح بسيار شده به همين دليل بايد مديران شهري درباره ابهامات به وجود آمده پاسخ‌گو باشند.

 

در ادامه اين جلسه مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران گفت: سالهاست تهران بدون قانون و بي برنامه اداره مي‌شود که نتيجه‌اش ترافيک و ناهماهنگي‌هايي است که در ساختمان‌هاي شهر تهران وجود دارد. ساختمان‌هاي 20 طبقه‌اي که نه پارکينگ دارد و نه فضاهاي تفريحي شهري براي آن در نظر گرفته شده است.

 

 

چمران تصريح كرد: طرح جامع در 36 جلسه شورا و 20 جلسه شوراي عالي معماري و شهرسازي و سه جلسه نيز با حضور رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت بررسي شد که با تغييرات اندکي در شورا به تصويب رسيد.

به گفته‌ي رييس شوراي شهر‌ در حال حاضر شهرداران مناطق در مواقعي که به نفعشان است براساس طرح تفصيلي جديد و در زماني که به نفعشان نيست براساس قانون قديم راي صادر مي‌کنند و اين بيانگر عزم جدي براي اجراي اين طرح در شهر نيست.

او با ابراز خشنودي از اجرا نشدن مراسم رونمايي طرح تفصيلي گفت: من اصولا با اين گونه برنامه هاي تشريفاتي كه باعث خرج شدن هزينه هاي زيادي نيز مي‌شود، مخالفم.

 

به گفته‌ي چمران پيش از اين در شهر امكان ساخت 4 طبقه داده مي‌شود در حالي كه بر اسسا طرح تفصيلي در برخي مناطق 6 طبقه نيز مي توان ساخت و بلندمرتبه سازي براي برخي از مناطق كه ظرفيتش را داشته باشند در نظر گرفته شده است. بنابراين اين مخالف برخي ادعاها و شايعه‌هايي‌ست كه درباره اجراي اين طرح وجود داشته و اجراي اين طرح لازمه تحرك شهر خواهد بود.

نظر شما