جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۷
کد خبر: ۴۱۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
فيلم «جدايي نادر از سيمين» از روز (پنج‌شنبه) در سينماهاي آلمان ‌روي پرده رفت.

ايسنا- فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادي در ادامه اكران در كشورهاي جهان از ديروز (14 جولاي) نمايش عمومي خود را در سينماهاي آلمان آغاز كرد.


اين فيلم كه از 18 خرداد در سينماهاي فرانسه به‌روي پرده رفته است، هم‌اكنون درميان 10 فيلم پرفروش سينماي فرانسه قرار دارد و تاكنون بيش از 400 هزار تماشاگر را جذب خود كرده است.


«جدايي نادر از سيمين» در ابتداي اكران در فرانسه در 105 سالن سينما نمايش مي‌يافت، اما با توجه به استقبال زيادي كه از آن صورت گرفت، هر هفته 50 سالن سينماي ديگر به اين جمع افزوده شد.


برنده خرس طلاي بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي براي مجموعه بازيگران در جشنواره‌ برلين كه ماه گذشته موفق به كسب جايزه بهترين فيلم بخش مسابقه جشنواره سيدني استراليا شد، تاكنون در جشنواره هاي برلين، هنگ كنگ، بوينس‌آيرس، بخارست، ترانسيلوانيا و استانبول به نمايش درآمده است.


«جدايي نادر از سيمين» از روز 25 خرداد در بلژيك و 2 تير در تايلند به‌روي پرده رفته است و طبق برنامه از روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند و هشتم سپتامبر (17 شهريور) در سينماهاي سوئيس نمايش خواهد داشت.


اين فيلم با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود.


«جدايي نادر از سيمين» در ادامه‌ اكران جهاني، از روز 25 دسامبر (4 دي) به‌طور هم‌زمان در ايتاليا و نروژ نمايش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانويه سال آينده ميلادي (16 دي) در سينماهاي برزيل نمايش خود را آغاز خواهد كرد.

نظر شما