جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۱۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
قاليباف در جمع بسيجيان شهرداري تهران:
شهردار تهران با اشاره به شاخصه هاي حکومت امام زمان (ع) گفت : بحث پيشرفت علم و بالابردن آگاهي ها و عدالت و گسترش فضيلت هاي اخلاقي در جامعه از مهم ترين شاخصه هاي حکومت حضرت بقيه الله (عج) است و منتظران واقعي نيز براي تحقق پيشرفت و عدالت در جامعه تلاش مي کنند .

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد باقر قاليباف ، امروز-27 تير- در مراسم جشن ميلاد امام زمان (ع) که با حضور قريب 2 هزار نفر از بسيجيان شهرداري تهران برگزار شد ، ضمن تبريک به مناسبت ماه شعبان و ميلاد امام زمان (ع) ، نيمه شعبان را عيد بزرگ بشريت دانست و گفت : نيمه شعبان براي همه انسان هاي آزاده جهان به ويژه مسلمانان و شيعيان ، بزرگترين اعياد است و اميدوارم همه ما جزو محبان اهل بيت (ع) و منتظران واقعي آن حضرت باشيم .


او افزود : همه ما به عنوان بسيجي در کنار برگزاري جشن ها و مراسم ها به مناسبت نيمه شعبان ، وظيفه داريم از موضوع مهدويت درک درستي داشته باشيم.


قاليباف خاطر نشان کرد : در موضوع مهدويت ، بحث انتظار آن قدر مهم است که درک درست از آن به معناي فهم درست از دين است و ما بسيجيان بايد توجه کنيم که مقوله انتظار را از کارشناسان اصلي و فقهاي عزيز ياد بگيريم ، چرا که درک درست از انتظار ، دربرداشت و فهم ما از دين تاثيرگذار است .


شهردار تهران تصريح کرد : انتظار فرج ، چيزي جز حاکميت قرآن و اسلام در جامعه نيست و بايد تلاش کنيم منتظر واقعي باشيم و با اين نگاه هرگز به شرايط فعلي در زندگيمان قانع نخواهيم بود و هرکس قانع شود نمي تواند منتظر واقعي باشد.


او با بيان اين که فرهنگ بسيجي ، فرهنگ انتظار است ، گفت : بسيجي واقعي به شرايط موجود خود قانع نيست و کسي است که خود صالح مصلح است ، چنان که حضرت امام (ره) و شهدا که جان خود را در راه حاکميت اسلام و قرآن فدا کردند منتظران واقعي بودند .


شهردار پايتخت در ادامه تصريح کرد : بدون شک انقلاب اسلامي ما را يک گام به سمت فرج حضرت مهدي (عج) پيش برد چرا که در راه تحقق احکام اسلام پيش رفتيم و حاکميت اسلام در جامعه پياده شد.


قاليباف افزود : بسيجي واقعي بايد در جهت خودسازي تلاش کند و هم مصلح باشد و امر به معروف کند و هم و فرهنگ جهادي و کار مخلصانه را در جامعه رونق دهد .


شهردار تهران در ادامه با بيان شاخصه هاي حکومت امام زمان (ع) اظهار کرد : وقتي شاخص هاي حکومت ايشان را بر مي شماريم ، مي بينيم که بحث پيشرفت علم و بالابردن آگاهي ها و عدالت و افزايش فضيلت هاي اخلاقي در جامعه از مهم ترين اين شاخص هاست و منتظران واقعي در اين مسير حرکت مي کنند .


او خاطرنشان کرد : همانطور که مقام معظم رهبري نيز اين دهه را دهه پيشرفت وعدالت ناميده اند ، منتظران واقعي نيز در تحقق پيشرفت و عدالت در جامعه تلاش مي کنند و بسيج مي تواند در راه پيشرفت و عدالت گام هاي بزرگي بردارد .


قاليباف با تاکيد بر فهم و منطق درست در مبارزه اظهار کرد : اگر فهم درست از منطق مبارزه نباشد نمي توانيم به فرهنگ اصيل بسيج دست يابيم و آن منطق اين است که ما در مبارزه به تکليفمان عمل کنيم .


قاليباف ، مردمي بودن بسيج را از ديگر شاخص هاي مهم آن دانست و تصريح کرد : ما بر اين باوريم که بسيج تبلور عيني حضور مردم در همه عرصه هاست و اگر دشمنان بتوانند در ذهن مردم اينگونه ترسيم کنند که بسيج يک قشر محدود و جمعيت ويژه اي است که از مردم نيست ، آنگاه به اهداف خود مي رسند.


شهردار تهران تصريح کرد : مردمي بودن ، به تکليف عمل کردن ، تکيه بر خدا و از خدا خواستن ، بايد جزو شاخص هاي مهم ما باشد .


اودر ادامه با اشاره به ويژگي هاي فرهنگ بسيجي خاطر نشان کرد : در اين فرهنگ روحيه و فرهنگ جهادي اساس کار است و کار بايد توام با فرهنگ جهادي باشد ، چنان که من هميشه به مديران شهرداري گفته ام که کار بايد با سوز و گداز انجام شود و بايد مثل شمع آب شويم تا کار انجام شود و اين گونه کار کردن خير و برکت به همراه دارد .


او تصريح کرد : در اين راه ، بايد کارها با شتاب و سرعت پيش رود و البته هرگز نبايد دقت و صحت را از بين ببريم ، بسيجي واقعي کسي است که سرعت ، دقت و صحت را با هم پيش ببرد و هيچکدام را فداي ديگري نکند .


قاليباف فراگيربودن و کار جمعي کردن را از ديگر ويژگي هاي بسيج دانست و گفت : يکي از ويژگي هاي دوران دفاع مقدس کار جمعي بود و اگر کارها اين چنين انجام نمي شد موفقيتي به دست نمي آمد .


شهردار تهران افزود : بسيجي بايد در کارها ، عقل و عشق را در کنار هم به کار گيرد چرا که هريک به تنهايي پيش نمي رود و اگر اين گونه پيش نرويم نمي توانيم بگوييم که يک منتظر واقعي هستيم .


او با بيان اين که عدالت ، آگاهي ، اخلاق و توجه به محرومان مهم ترين اهداف در حکومت حضرت مهدي (عج) است ، اظهار کرد : با اين وجود بايد ببينيم که در مجموعه شهرداري اقداماتمان با مشخصه هاي حکومت حضرت منطبق باشد و تلاش کنيم تا در اين حکومت که به برکت انقلاب اسلامي ، امام و خون شهدا ايجاد و آرمان هاي آن تحت رهبري مقام معظم رهبري ادامه دارد ، نقش خود را در رسيدن به پيشرفت و عدالت به خوبي ايفا کنيم و آن را دغدغه اصلي خود بدانيم .


او تصريح کرد : از خدا مي خواهيم که به همه ما اين توفيق را دهد که جزو منتظران واقعي حضرت امام زمان (ع) باشيم .

نظر شما