شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۳
کد خبر: ۴۲۱۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
رئيس فرهنگسراي رويش از حضور فعال تابستاني اين فرهنگسرا در روزهاي پاياني شعبان در مساجد خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي رويش، عقيل منصوري مدير فرهنگي هنري منطقه 9 با اشاره به انتساب روزهاي پاياني ماه شعبان به غبار روبي و ميثاقي مجدد با مساجد گفت: در منطقه 9 تهران سعي داريم که به صورت نرم افزاري و برنامه اي در خدمت 34 مسجد اين منطقه بوده و محتواي برنامه اي اين مساجد را در حد توان خود بهبود دهيم.

 

رئيس فرهنگسراي رويش با اشاره به ضرورت مهجوريت زدايي از قرآن کريم در مساجد،به اجراي طرح نهضت قرآن آموزي در فرهنگسراها و مساجد اشاره كرده و افزود: در اين راستا با اجراي برنامه پيک نور سعي داريم که استعدادهاي قرآني را از دوره کودکي و نوجواني شناسايي و آن ها را بيش از پيش با مفاهيم قرآني آشنا سازيم و با همين هدف در روزهاي پاياني ماه شعبان و اوائل ماه رمضان گروه‌هاي پيک نور به مساجد محله مي روند و با دعوت از مردم کودکان و نوجوانان را با ابزار مسابقه و داستان با قرآن آشنا مي‌كنند.

 

منصوري هم چنين با اشاره به برگزاري طرح نداي عدالت در مساجد منطقه 9 گفت: فرهنگ سراي رويش براي ارتقاي معنوي فعاليت‌هاي مساجد ،طرح تداي عدالت را با هدف بازشناسي مفاهيم فرهنگي نهج البلاغه پيگيري کرده و اين طرح در مساجد ،بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به کارشناسي حجت الاسلام محسن جلال وند از فضلاي حوزه علميه مرحوم آيت الله مجتهدي در حال پيگيري است.

 

وي حمايت از تشکيل کانون هاي قرآني و تشکيل بانک اطلاعات فعالان قرآني منطقه را از ديگر فعاليت هاي قرآني منطقه بر شمرده و افزود: هم اکنون سامانه پيامک شبکه رويش ،براي اين عزيزان فعال شده و پيام هاي قرآن و عترت به صورت منظم براي اين قشر طراحي و ارسال مي شود.

 

براي کسب اطلاعات بيشتر از اين برنامه‌ها با فرهنگسراي رويش به نشاني مهرآباد جنوبي، بزرگراه فتح، خيابان شهيد واشقاني فراهاني، کوي شهيد وادي زاده مراجعه كنيد و يا با شماره تلفن هاي 66688552 تماس بگيريد.

نظر شما