دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۲۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
همزمان با اوج گرماي روزهاي تابستان، اجراي طرح ويژه پاکيزگي در محله هاي پرتردد منطقه 11 آغاز شده است.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11 ، به منظور ارتقاي بهداشت عمومي شهر و حفظ سلامت شهروندان محله‌هاي مرکزي شهر که در روزهاي گرم فصل تابستان در معابر و اماکن شلوغ تردد مي کنند، معاونت امور شهري و فضاي سبز اين منطقه طرح ويژه تابستانه را براي نخستين بار به اجرا در آورده است.


مسعود کفايتمند، سرپرست شهرداري منطقه 11، در خصوص اجراي طرح ويژه تابستانه، سلامت شهروندان در فصل تابستان را بسيار مهم دانست و در اين خصوص گفت: با توجه به اين که محدوده منطقه 11 در بافت مرکزي و پر جمعيت قرار گرفته و به دليل وجود راسته‌هاي متعدد تجاري و بورس کالاهاي مختلف روزانه عده بسياري از تمام نقاط کشور به‌اين منطقه سفر مي کنند، بهداشت عمومي شهر نقش بسيار مهمي بر سلامت شهروندان دارد. از همين رو معاونت امور شهري و فضاي سبز، طرح ويژه تابستانه را براي نخستين بار به اجرا در آورده است تا زمينه‌هاي شيوع آلودگي و بيماري به دليل انباشت زباله در هواي گرم و تجمع حشرات و جانوران مضر شهري به ويژه موش را از بين برود.


او ادامه داد: افزايش دفعات شست و شوي المان‌هاي شهري در معابر پرتردد، رسيدگي ويژه به نظافت و رفت و روب معابر در شيفت‌هاي کاري متعدد، جمع‌آوري ضايعات، پاکسازي و لايروبي مستمر کانال‌ها و شبکه انهار به‌صورت ويژه، پاکسازي فضاي سبز حاشيه معابر، طعمه‌گذاري براي مبارزه با جانوران موذي در معابر و مکان‌هاي پرتردد از جمله رستوران‌ها و هتل‌ها و مبادي ورودي مسافران به ويژه ميدان راه آهن، افزايش دفعات تخليه، گندزدايي و ضد عفوني مخازن زباله، راه‌اندازي اکيپ‌هاي ويژه گشت زني براي جمع آوري زباله و پاکسازي انهار در طرح ويژه تابستانه به اجرا در آمده است.


بر اساس اين گزارش، احسان يزداني معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 11 نيز درباره اجراي طرح ويژه تابستانه خاطر نشان کرد: اين طرح مجموع فعاليت‌هاي خدمات شهري، محيط زيست، فضاي سبز و مسيل‌ها را در بر مي‌گيرد که در حفظ بهداشت محيط و تميزي فضاي شهر بسيار موثر است.


او افزود: اجراي طرح تابستانه توسط نواحي چهارگانه در دست اقدام است و براي هر ناحيه اکيپ ويژه‌اي در نظر گرفته شده است تا توجه ويژه به نظافت و پاکيزگي عمومي فضاي شهر داشته باشند. همچنين اضافه شدن 100مخزن زباله جديد در سطح محله‌ها نيز در اولويت قرار گرفته است تا پوشش دهي مناسب روند جمع آوري مکانيزه زباله ها در سطح منطقه انجام شود.

نظر شما