شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۲۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
معاون آموزش و مشاركت‌هاي مردمي سازمان پيش‌گيري و مديريت بحران شهر تهران با بيان اين‌كه قطعا ارتقاي آگاهي مردم و افزايش مشاركت آنها در مواقع بحران زمان مي‌برد، گفت: به‌همين منظور توليد برنامه‌هاي راديويي، پويانمايي‌هاي آموزشي و لو‌ح‌هاي فشرده در دستور كار قرار دارد.

فاطمه صالح معاون آموزش و مشاركت‌هاي مردمي سازمان پيش‌گيري و مديريت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره برنامه‌هاي سازمان پيش‌گيري و مديريت بحران شهر تهران به‌منظور ارتقاي آگاهي شهروندان تهران در مواقع بحران گفت: رسانه‌ها نقش مهمي را در افزايش آگاهي شهروندان دارند و يكي از برنامه‌هاي اين سازمان بهره‌گيري از رسانه‌هاي ديداري و شنيداري براي آموزش مردم به‌منظور پيش‌گيري از بحران است.


او با اشاره به ضبط و تهيه 20 برنامه راديويي در اين زمينه با همكاري شبكه فرهنگ گفت: اين برنامه‌ها به‌‌زودي از اين شبكه راديويي پخش مي‌شود.


معاون آموزش و مشاركت‌هاي مردمي سازمان پيش‌گيري و مديريت بحران شهر تهران تصريح كرد: هم‌چنين پويانمايي‌هايي با موضوع آمادگي در برابر زلزله و آموزش واكنش‌هاي لازم در حين حادثه طراحي شده است كه مراحل پاياني ساخت خود را طي مي كند و در حال تعامل و مذاكرات هستيم تا اين پويانمايي‌ها از صداوسيما نيز پخش شود.


او ادامه داد: در بحث تبليغات و با استفاده از ظرفيت‌هاي درون شهرداري، ‌تهيه بروشورها، كتابچه‌هاي آموزشي، جزوات و پكيج‌هاي تبليغاتي تاثيرگذار در دست اقدام داريم.


صالح اضافه كرد: هم‌چنين در نظر داريم لوح‌هاي فشرده براي مقابله با بحران با بهره‌گيري از رويكرد فرهنگي و برگزاري مسابقه تهيه كرده و در اختيار كل مدارس ابتدايي و راهنمايي شهر تهران قرار دهيم.


به‌گفته وي، محتواي اين لوح فشرده تهيه شده و قرار است با تعامل و همكاري سازمان آموزش و پرورش تهران نهايي شده، تكثير و در اين مدارس توزيع شود.


معاون سازمان پيش‌گيري و مديريت بحران شهر تهران تاكيد كرد: قطعا ارتقاي آگاهي مردم و افزايش مشاركت آنها در مواقع بحران زمان مي‌برد، اما در حال تلاش هستيم تا بتوانيم دغدغه و احساس‌نياز در مردم ايجاد كنيم.


در همين زمينه بخوانيد:

محلات تهران در مديريت بحران بايد خودكفا شوند

نظر شما