شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۲۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
هم‌زمان با سالگرد درگذشت بازيگر شاعر،
هم‌زمان با سالگرد درگذشت حسين پناهي‌ (15 مردادماه)، مجموعه‌اي از شعرهاي او با صداي خودش با عنوان «راه با رفيق» منتشر مي‌شود.

ايسنا- مجتبي معظمي - مدير انتشارات دارينوش - با اعلام اين خبر به خبرنگار بخش ادب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بن‌مايه‌ي اين شعرها بيش‌تر بر اساس فلسفه‌ي مرگ و زندگي است كه جنبه‌ي مرگ آن پررنگ‌تر از جنبه‌ي زندگي است؛ اگرچه پناهي به زندگي هم علاقه داشته است.


او درباره‌ي جزييات صدا و موسيقي اين مجموعه گفت: اين شعرها با صداي خود حسين پناهي است و دو روز قبل از فوت وي، صدايش را ضبط كرديم. دو ترانه‌ي اين مجموعه هم شامل «جاوادنگي» با صداي عمران طاهري و «آواز يادگاري» با صداي حسين بختياري است و بابك شهركي آن را تنظيم كرده است.


معظمي با بيان اين‌كه دكوپاز و ميكس اين مجموعه را هم خودش انجام داده است، افزود:‌ اين مجموعه 120 دقيقه است كه در آن سعي شده جنبه‌ي زندگي پررنگ‌تر از جنبه‌ي مرگ آن باشد.


او همچنين قيمت اين مجموعه را هفت‌هزار تومان اعلام كرد. مدير انتشارات دارينوش در پايان از چاپ دفتر شعرهاي سينا پناهي - فرزند حسين پناهي - با عنوان «پرسه‌هاي شرقي» خبر داد.


حسين پناهي كه سال 83 از دنيا رفت، چند متن ادبي از جمله «دو مرغابي در مه»، «دو گوش بزرگ ديوار»، «چيزي شبيه زندگي»، «يك گل و بهار»، «بي‌بي‌يون» و «پيامبران بي‌كتاب» را به نگارش درآورده كه بعضي از آن‌ها از جمله «دو مرغابي در مه» و «چيزي شبيه زندگي» به صورت تله‌تئاتر و تئاتر اجرا شده‌اند.


او همچنين در فيلم‌هاي سينمايي «سايه‌ي خيال»، «مرد ناتمام»، «اوينار»، «مهاجران» و «گال» و درمجموعه‌ها‌ي تلويزيوني «آژانس دوستي»، «محله‌ي بهداشت»، «روزي روزگاري»، «دزدان مادربزرگ» و «يحيي و گلابتون» به ايفاي نقش پرداخته است.

نظر شما