جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۲۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 11 از ويژه‌برنامه‌هاي ماه رمضان خبر داد.

حسن پرويزي در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: «چند قدم تا بهشت» يكي از برنامه‌هايي است كه از سوي خانه فرهنگ حر به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي(ع) و در ايام ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود. در اين برنامه ضمن تجليل از قاريان قرآن محله و قرآن‌آموزان کوچک به آموزش مهارت‌هاي زندگي قرآني توسط کارشناس مذهبي و اهداي سي‌دي آموزش مهارت‌هاي زندگي قرآني که از محصولات خانه فرهنگ است، نيز پرداخته مي‌شود.

 

رييس فرهنگسراي رازي افزود: برگزاري مسابقه سفره آرايي با افطار ساده ايراني توسط کانون بانوان از آيتم‌هاي جنبي اين برنامه خواهد بود.


وي همچنين به برنامه سفره‌هاي آسماني از سوي خانه فرهنگ شيخ هادي اشاره كرد و ادامه داد: اين برنامه ترکيبي نيز به منظور گراميداشت ميلاد حضرت امام حسن (ع) و افزايش روحيه شادابي و نشاط در بانوان و ارتقاي سطح هنر آشپزي شهروندان برگزار مي‌شود. همچنين در اين برنامه سفره افطاري نيز برگزار خواهد شد که در آن به سه نفر از برگزيدگان به رسم ياد بود هدايايي اهدا مي‌شود.


پرويزي تصريح كرد: با توجه به نامگذاري امسال با نام جهاد اقتصادي و با توجه به اهميت ماه مبارک رمضان درباره درک نيازمندان، خانه فرهنگ ابوسعيد اقدام به برگزاري مسابقه‌اي در قالب زيباترين و ساده‌ترين سفره افطاري به مناسبت ماه مبارك رمضان كرده است كه در پايان به بهترين‌ها جوايز ارزنده‌اي به همراه افطاري تقديم مي‌شود.



به گفته وي، سفره كريم اهل بيت (ع) نيز به منظور آشنايي اقشار مختلف مردم و شهروندان منطقه يازده با موضوع كرامت انساني در فرهنگسراي رازي و در فضايي شاد با مشاركت و همكاري بهزيستي و كميته امداد استان تهران ويژه كودكان بدسرپرست، بي سرپرست و ايتام در نظر گرفته شده است. قرائت قرآن، سخنراني، مولودي خواني و مسابقه با هدف تبيين فرهنگ عفاف و پاكدامني و زندگي ائمه اطهار از بخش‌هاي مختلف اين برنامه است.


رييس فرهنگسراي رازي اظهار داشت: نمايشگاه خوشنويسي با هدف ترويج آداب و رسوم ايراني اسلامي به‌ويژه پيوند جوانان و نسل جديد با هنر خوشنويسي از آثار ارزشمند استاد حسين ملا اسماعيلي به همراه نمايشگاه معرق در نگارخانه ابوسعيد از ديگر برنامه‌هايي است كه در ماه رمضان اجرا مي‌شود.

نظر شما