پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
سالن بتهوون خانه هنرمندان شب گذشته با حضور شهردار تهران به سالن استاد جليل شهناز تغيير نام پيدا کرد.

به گزارش شهر، مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان ايران شب گذشته در ويژه برنامه «ملکوت کلمات» گفت: با توجه به اينکه من سال‌هاست در عرصه‌هاي فرهنگي فعاليت مي‌کنم، معتقدم خانه هنرمندان ايران از ظرفيت بالايي در جهت تحقق آرمان‌هاي فرهنگي نظام برخوردار است. اميدوارم حضور هنرمندان در خانه خودشان ادامه پيدا کند تا ما در اداي وظايف خود موفق باشيم.


وي افزود: در ديداري که با آقاي قاليباف داشتيم درباره نام‌گذاري يکي از سالن‌ها تذکر به‌جايي به ما داده شد که براساس آن ايده‌اي در ذهن ما شکل گرفت که آقاي نوربخش مديرعامل خانه موسيقي در اين باره يک خبر خوب را اکنون اعلام خواهد کرد.


سپس حميدرضا نوربخش مديرعامل خانه موسيقي پشت تريبون قرار گرفت و گفت: مدتي پيش جمعي از هنرمندان به منزل استاد شهناز رفته بودند که آن روز من و آقاي سرسنگي از اين ديدار محروم مانديم. استاد شهناز در عالم موسيقي يگانه‌اي است که به اعتقاد اهل فن، در صدسال اخير بي‌نظير يا کم‌نظير بوده‌اند.


نوربخش ادامه داد: هفته گذشته به همراه آقاي پيرنياکان، طلوعي و سرسنگي به عيادت استاد شهنازي رفتيم که لحظاتي فراموش‌ناشدني براي ما رقم خورد. در آنجا آقاي سرسنگي مطلبي را متذکر شد که نکته‌اي به‌جا بود. در خانه هنرمندان ايران، همه سالن‌ها به نام مفاخر معاصر ايران است به‌جز سالن بتهوون که ظاهرا قرار بوده نام ديگري بر آن گمارده شود اما به خاطر تعجيل در اين امر، نام بتهوون بر آن گذاشته شد. گر چه اين موسيقيدان، يکي از نوابغ تاريخ موسيقي جهان است اما در خانه هنرمندان يک وصله ناجور به شمار مي‌آمد.


مديرعامل خانه موسيقي افزود: روز 16مردادماه در جلسه شوراي عالي خانه هنرمندان تغيير نام سالن بتهوون به سالن استاد جليل شهناز تصويب شد که البته در مراسم ويژه‌اي با حضور هنرمندان اين نامگذاري را تکميل خواهيم کرد.


پس از اين سخنان زيدالله طلوعي از نوازندگان پيشکسوت تار، دقايقي به تک‌نوازي تار پرداخت.


سپس سيدعباس سجادي مجري مراسم اعلام کرد که بخش ديگري از خانه هنرمندان به نام بتهوون در نظر گرفته شده است که به زودي اعلام خواهد شد.

نظر شما