جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۳۱۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
فيلم «جدايي نادر از سيمين» از روز 30 سپتامبر (9 دي ماه) در سينماهاي آمريكا به‌روي پرده خواهد رفت.

ايسنا- جديدترين ساخته‌ي اصغر فرهادي در ادامه اكران در كشورهاي جهان از روز 9 دي (30 سپتامبر) در تعدادي از سينماهاي آمريكا به نمايش عمومي درخواهد آمد.


اين فيلم كه از 18 خرداد در سينماهاي فرانسه به‌روي پرده رفته است، هم‌اكنون درميان 10 فيلم پرفروش سينماي فرانسه قرار دارد و تاكنون بيش از 400 هزار تماشاگر را جذب خود كرده است.


«جدايي نادر از سيمين» در ابتداي اكران در فرانسه در 105 سالن سينما نمايش مي‌يافت اما با توجه به استقبال زيادي كه از آن صورت گرفت، هر هفته 50 سالن سينماي ديگر به اين جمع افزوده شد.


برنده خرس طلاي بهترين فيلم و دو خرس نقره‌اي براي مجموعه بازيگران در جشنواره‌ برلين تاكنون درجشنواره‌هاي برلين، هنگ كنگ، بوينس‌آيرس، بخارست، ترانسيلوانيا و استانبول به نمايش درآمده است.


«جدايي نادر از سيمين» از روز 25 خرداد در بلژيك، دوم تير در تايلند و 20 مرداد در هلند به‌روي پرده رفته است و طبق برنامه از هشتم سپتامبر (17 شهريور) در سينماهاي سوئيس نمايش خواهد داشت.


اين فيلم با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابک کريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود.


«جدايي نادر از سيمين» در ادامه‌ اكران جهاني، از روز 25 دسامبر (4 دي) به‌طور هم‌زمان در ايتاليا و نروژ نمايش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز 6 ژانويه سال آينده ميلادي (16 دي) در سينماهاي برزيل نمايش خود را آغاز خواهد كرد.


«جدايي نادر از سيمين» طي هفته‌هاي گذشته جايزه بزرگ بهترين فيلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسيه، جايزه اول جشنواره‌ «زردآلوي طلايي» ارمنستان و جايزه‌ اول جشنواره‌ كرواسي را دريافت كرده است.

نظر شما