شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۷
کد خبر: ۴۳۳۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
رييس فرهنگسراي آفتاب از استقبال چشمگير شهروندان از دومين مسابقه قرآني ترنم وحي خبر داد و گفت: برگزيدگان اين مسابقه 17 مهر ماه همزمان با ميلاد امام رضا (ع) اعلام مي‌‌شوند.
معصومه ايمان‌پور در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: با توجه به استقبال علاقه‌مندان از مناطق ديگر شهر تهران، ثبت‌نام از شهروندان به صورت غير متمركز در مناطقي مانند مناطق 4، 8، 13 و خانه قرآن منطقه 7 نيز امكان‌پذير است.
وي با بيان اينكه تا كنون حدود 700 نفر در اين مسابقه شركت كرده‌اند، افزود: اين مسابقه در سال گذشته ويژه بانوان با حفظ سوره حجرات برگزار شد ولي امسال با اعتراض آقايان اين مسابقه ويژه دو گروه برگزار مي‌‌شود، ضمن اينكه حفظ قرآن را در آن قرار نداديم و بيشتر ترجمه و مفاهيم در نظر گرفته شده است.
ايمان‌پور اظهار داشت: اين طرح قرآني در راستاي تحقق تاکيد مقام معظم رهبري درباره آشنايي و درک بيشتر معاني و مفاهيم آيات الهي و بکارگيري در ابعاد فردي و اجتماعي و نيز به منظور شناسايي و تجليل از شهروندان قرآن‌پژوه و با هدف ترويج فرهنگ قرآني در ميان خانواده‌ها اجرا مي‌شود.
به گفته رييس فرهنگسراي آفتاب، اين مسابقه با همکاري مساجد، حوزه‌هاي بسيج و جمعي از دارالقران‌هاي فعال با موضوع تفسير و درک معاني سوره مبارک لقمان به تفسير و ترجمه آيت ا...مکارم شيرازي و بهرام پور به صورت كتبي برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي دريافت كتابچه آزمون به اين فرهنگسرا مراجعه كنند.
وي تصريح كرد: مراسم اختتاميه در روز يكشنبه 17 مهرماه همزمان با ميلاد امام رضا (ع) با حضور جمعي از کارشناسان و قرآن پژوهان و معرفي 30 نفر از برگزيدگان و نفرات اول برگزار مي‌شود.


نظر شما