شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 15 از آموزش چهره به چهره 70 هزار خانواردر منطقه توسط آموزشگران اداره بازيافت در پنج ماهه نخست سالجاري خبر داد .

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15 ، ساسان مسعودي با اشاره به اينکه بازيافت يکي از اساسي ترين سياست‌هاي شهرداري تهران در جهت کاهش هزينه هاي خدمات شهري است گفت: ازجمله شاخص هاي کاهش هزينه در اين راستا، بازيافت مواد جامد ارزشمند ناشي از زباله‌هاي توليدي توسط شهروندان است که اين مهم با فرهنگ سازي بين شهروندان محقق مي‌شود.

او افزود: براين اساس حوزه معاونت امور شهري و فضاي سبز آموزش اقشار مختلف جامعه را که مي‌توانند نقش مهمي در کاهش هزينه هاو همچنين جلوگيري از تخريب منابع طبيعي داشته باشند، در سرلوحه کارهاي خود قرارداد.

معاون امور شهري و فضاي سبز منطقه 15 افزود: در اين راستا بر اساس سياست‌ها و دستورالعمل‌هاي ابلاغي از سوي حوزه ستادي شهرداري تهران علاوه بر ارائه آموزش‌هاي چهره‌به‌چهره به شهروندان در بخش تفکيک زباله از مبدا، در 102 مدرسه و مراکز آموزشي، 37 مسجد و 22 مرکز فرهنگي نيز آموزش‌هاي لازم توسط آموزشگران اداره بازيافت منطقه ارائه شد.

او يادآور شد: برگزاري 30 کارگاه آموزشي و همايش، برگزاري مسابقات بازيافت به منظور آگاه‌سازي شهروندان و تشويق آنان به مشارکت در اين زمينه و تهيه و توزيع حدود 100 هزار نسخه بروشور آموزشي بازيافت و توزيع سطل و کيسه‌هاي مخصوص بازيافت طي پنج ماهه اول سال‌جاري در سطح محدوده اين منطقه صورت گرفته است.

مسعودي با اشاره به نقش مهم مشارکت شهروندان در بحث بازيافت گفت: مشارکت موثر شهروندان محلات مي‌تواند نقش مهمي را در حفظ منابع طبيعي و محيط زيست ايفا کند و انتظار ما هم از شهروندان اين است که همکاري لازم را با همکاري اداره بازيافت داشته باشند تا شاهد کاهش هزينه ها و حفظ منابع طبيعي و محيط زيست باشيم.

نظر شما