شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۴۳۵۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۶
مدير امور كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري خبر داد/
مدير امور كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از توليد و توزيع كتاب‌هاي مترو همزمان با ايام عيد سعيد فطر خبر داد.

حيدر كلهري در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: نزديك به يك سال است كه به دليل نابساماني در سيستم توزيع، توليد كتاب‌هاي مترو متوقف شده بود، ولي در حال حاضر با برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام شده است همزمان با ايام عيد فطر اين كتاب‌ها به طور مجدد توليد و توزيع مي‌شود.

 

وي با بيان اينكه روال توليد و توزيع كتاب‌هاي مترو مانند گذشته است، افزود: البته در دور جديد مراكز توزيع كتاب‌ها افزايش يافته است و در مورد شمارگان نيز براي اينكه در انبار كردن كتاب‌ها دچار مشكل نشويم كتاب‌ها در شمارگان كمتري چاپ مي‌‌شود ولي در طول هفته به چاپ‌هاي بعدي نيز مي‌رسد.

 

كلهري همچنين به راه‌اندازي مركز فهرست‌نويسي متمركز سازمان فرهنگي هنري در فرهنگسراي سرو اشاره كرد و ادامه داد: براي جلوگيري از موازي‌كاري و تكرار عمليات خاص و نيز صرفه‌جويي در زمان و وقت همكاران در كتابخانه‌ها مي‌شود چرا كه كتاب‌هايي كه در ابتدا وارد كتابخانه‌ها مي‌شود به جاي اينكه در 80 مركز ديگر به صورت جداگانه فهرست شود در اين مركز فهرست‌نويسي خواهد شد.

 

مدير امور كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري با بيان اينكه اين مركز چند هفته‌اي است كه در فرهنگسراي سرو راه‌اندازي شده است، گفت: تمامي كتاب‌هاي سفارش داده شده پس از خريداري در اين مركز فهرست‌نويسي مي‌شود و به كتابخانه‌هاي ديگر ارسال مي‌شود. ضمن اينكه خريد كتاب نيز هم‌اكنون به صورت متمركز انجام مي‌گيرد البته سفارش و تقاضا از سوي كتابخانه است.

 

وي تصريح كرد: خريد متمركز كتاب نيز مزاياي فراواني دارد كه مي‌توان از جمله آن مي‌توان به صرفه‌جويي در زمان و تخفيف قابل توجه به دليل ارتباط با ناشران و نيز ارسال مستقيم كتاب به كتابخانه مورد نظر اشاره كرد چون در گذشته كتاب با معضلات زيادي خريداري و شايد به مدت يك سال هم انبار مي‌شد ولي با سيستم جديد اين مشكلات برطرف شده است.

كلهري در ادامه به مراسم اختتاميه مسابقه «كتاب، سايه‌بان شهر» اشاره كرد و افزود: 10 شهريورماه قرعه‌كشي و اعلام نتايج خواهد شد و مراسم اختتاميه نيز با اعلام برگزيدگان در روزهاي آينده برگزار مي‌شود. در اين مسابقه 15 هزار كتاب در سطح شهر توزيع شد ولي خوشبختانه تعداد شركت‌كنندگان چند برابر و حدود 50 هزار نفر بود.


به گفته وي، مديريت امور كتابخانه‌ها به مناسبت ماه رمضان دو كتاب 30 تدبر، 30 تلنگر را با شمارگان 100 هزار نسخه منتشر كرد كه از اين تعداد نيمي در مراسم بر آستان جانان و نيمي در اتوبوس‌هاي شهري توزيع شد. همچنين كتاب مهماني خدا نيز با شمارگان 50 هزار نسخه در ماه رمضان در اتوبوس‌ها توزيع شد.

نظر شما