جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۲
کد خبر: ۴۳۷۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه در دهمين سال خدمت‌رساني مترو به نمازگزاران عيد سعيد فطر و به منظور تسهيل در انتقال اين افراد به دانشگاه تهران با بكارگيري تمام امكانات از ساعت 5:30 صبح روز عيد سعيدفطر در خدمت نمازگزاران است.

به گزارش «شهر» و بنابراطلاعيه شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه،‌ همچنين براي اولين بار شهروندان مي‌توانند در روز عيد سعيد فطر از ايستگاه‌هاي خطوط 1 ، 2، 4 و 5 متروي تهران از ساعت 5:30 الي 22:30 به طور رايگان استفاده كنند.

ضمن اينكه از ابتداي صبح تا پايان مراسم نماز عيد سعيد فطر سرفاصله حركت قطارها در خطوط 1 و 2 مترو حداكثر 4 دقيقه خواهد بود كه در صورت ازدحام جمعيت سر فاصله زماني حركت قطارها با اعزام قطارهاي فوق العاده تا سه دقيقه هم كاهش خواهد يافت. در خط يك متروي تهران ايستگاههاي هفت تير، طالقاني و دروازه دولت و در خط دو ايستگاه‌هاي ميدان حر و شهيد نواب صفوي نزديكترين ايستگاه‌ها به دانشگاه تهران هستند و براي تردد آسان‌تر همشهريان در مجاورت اين ايستگاه‌ها اتوبوس و ون مستقر خواهند شد تا مسافران مترو بتوانند پس از خروج از ايستگاه به دانشگاه تهران منتقل شوند.

 

همچنين نزديكترين ايستگاه خط 4 مترو به دانشگاه تهران ايستگاه ميدان انقلاب اسلامي است و قطارها با سرفاصله زماني 6 دقيقه خدمت‌رساني خواهند كرد. لذا با توجه به سرفاصله زيادتر حركت قطارها در خط 4 توصيه مي‌شود همشهريان از ايستگاه‌هاي خطوط يك و دو استفاده كنند. پس از پايان مراسم نمازعيد سعيد فطر حركت قطارها براساس جداول نصب شده در ايستگاه‌هاي خطوط مترو خواهد بود.

 

بر اين اساس از نمازگزاران تقاضا مي‌شود با توجه به شلوغي قابل پيش‌بيني ايستگاه‌ها و قطارهاي مترو ضمن توجه به توصيه‌هاي ماموران مترو، به تدريج ازساعات اوليه صبح به ايستگاه‌هاي مترو مراجعه كنند.

 

در پايان مراسم نيز نمازگزاران مي‌توانند از قطارهاي مترو جهت بازگشت به مبادي اوليه استفاده كنند و براساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته با شركت واحد اتوبوسراني همچون سالهاي گذشته اتوبوس‌هاي شركت واحد نسبت به جابه‌جايي نمازگزاران از نقاط مختلف شهر تا تمامي ايستگاه‌هاي مترو و بالعكس اقدام خواهند كرد.

نظر شما