جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۴۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کارگاه‌هاي رقابتي هجدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان 20 و 21 شهريورماه برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مرکز هنرهاي تجسمي، هنرمندان جوان ايراني و خارجي شرکت کننده در هجدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان در رشته‌هاي نقاشي، گرافيک، حجم، خوشنويسي، کاريکاتور، نگارگري، طراحي و عکاسي صبح و عصر يکشنبه 20 و دوشنبه 21 شهريورماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني شهر گرگان برگزار مي‌شود.

در رشته طراحي هنرمندان جوان صبح يکشنبه 20 شهريورماه روستاي توريستي زيارت‌شهر گرگان را طراحي مي‌کنند و در رشته عکاسي عکاسان جوان از بافت تاريخي گرگان، روستاي زيارت و بافت جنگلي ناهارخوران شهر گرگان، بازار و بافت تاريخي بندر ترکمن و جزيره آشوراده عکاسي مي‌کنند.

کارگاه‌هاي هجدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان با حضور داوران هر يک از رشته‌ها برگزار مي‌شود و داوران با ارزيابي و بررسي آثار روز سه شنبه 22 شهريورماه برگزيدگان جشنواره را معرفي مي‌کنند.

آثار هجدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان در هفت رشته توسط 23 هنرمند بررسي و داوري مي‌شود.

بهمن عبدي، اردشير رستمي و جواد عليزاده داوري آثار کاريکاتور، نادر قشقايي، پريسا خضابي و شاهرخ اکبري ديلمقاني داوري آثار حجم و عليرضا کريمي صارمي، کتايون قدس‌راد و بابک صديقي داوري آثار عکاسي جشنواره را انجام مي‌دهند.

داوري آثار طراحي و نقاشي را احمد وکيلي، احمد خليلي فرد، منوچهر موغاري، غلامعلي طاهري و علي بيگي پرست، داوري آثار گرافيک را بهرام کلهرنيا، مهدي رحيمي و حسين نوروزي و داوري بخش نگارگري را جليل جوکار، عسکر مرادي و عبداله محرمي بر عهده دارند و آثار خوشنويسي توسط علي تن، احمد پيله چي و محمد تقي فردين تبريزي داوري مي‌شود.



اين دوره جشنواره با حضور 270 هنرمند جوان از 31 استان کشور و 16 هنرمند از 15 کشور برگزار مي‌شود و هنرمندان جوان 19 تا 25 سال در کارگاه‌هاي رشته‌هاي خوشنويسي، طراحي و نقاشي، نگارگري، عکاسي، حجم، کاريکاتور و گرافيک با يکديگر رقابت مي‌کنند.

هجدهمين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي جوانان از سوي مرکز هنرهاي تجسمي با همکاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان و استانداري گلستان تا 22 شهريورماه در گرگان برگزار مي‌شود.

نظر شما