جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۴۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶
دبير شوراي فرهنگي شرکت بهره‌برداري مترو تهران، با اشاره به برگزاري نمايشگاه «از دفاع مقدس تا بيداري اسلامي» در ايستگاه چهارراه وليعصر در هفته دفاع مقدس،گفت: با توجه به ظرفيت ايستگاه چهارراه ولي‌عصر(عج) اين ايستگاه محل دائمي نمايشگاه فرهنگي هنري مترو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، هادي زند دبير شوراي فرهنگي شرکت بهره برداري مترو تهران، عصر ديروز سه شنبه _29 شهريور_ در نشست خبري با موضوع تشريح فعاليتهاي مترو در هفته دفاع مقدس در اين رابطه اظهاركرد: همزمان با هفته دفاع مقدس در 40 ايستگاه مترو برنامه‌هاي متنوعي از جمله تئاتر دفاع مقدس در دو نوبت صبح وعصر ، محفل حديث عشق با حضور فرماندهان و راويان دوران دفاع مقدس، نمايشگاه كتاب و توزيع بسته هاي فرهنگي انجام مي‌شود.

 

او افزود: در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني نمايشگاه‌هاي کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان باغ کتاب در ايستگاه‌هاي مترو برگزار مي‌شود و کتاب‌ با 50درصد تخفيف عرضه خواهد شد.

 

زند همچنين از برپايي نمايشگاه‌هاي عكس تهران در جنگ در ايستگاه‌هاي مترو خبرداد و افزود: علاوه‌براين مسابقه عكسي از هفت عكس منتخب از دوران دفاع مقدس در تمام ايستگاه‌هاي مترو به نمايش گذاشته مي‌شود، كه مسافران مترو براي شركت در اين مسابقه بايد برداشت خود را ازمفهوم اين عكس‌ها به سامانه پيامكي و پست الكترونيك مترو ارسال كنند.

 

او ادامه داد: بعد ازانجام اين مسابقه، از طريق شماره‌تلفن‌ها و پست‌هاي الكترونيك به دست آمده باشگاه فرهنگي مسافران مترو براي تبادل داده‌هاي فرهنگي فراهم مي‌شود.

 

زند با اشاره به برگزاري نمايشگاه « از دفاع مقدس تا بيداري اسلامي» در ايستگاه چهارراه وليعصر در هفته دفاع مقدس،گفت: با توجه به ظرفيت ايستگاه چهارراه ولي عصر(عج) اين ايستگاه محل دائمي نمايشگاه فرهنگي هنري مترو خواهد شد.

 

دبير شوراي فرهنگي شرکت بهره برداري مترو تهران همچنين از برپايي نمايشگاه چهل چراغ شهدا با مشارکت فرهنگسراي رضوان در قبور شهداي گمنام خبر داد و افزود: براي فعاليتهاي فرهنگي در هفته دفاع مقدس در مترو 150ميليون تومان هزينه شده است.

 

 

زند در ادامه به ظرفيت‌هاي موجود در مترو براي فعاليت‌هاي فرهنگي اشاره كرد وافزود: مترو علاوه بر وظايف خدماتي خود توانايي فعاليتهاي فرهنگي و اجتماعي را دارد.ما مي‌توانيم با برنامه‌ريزي مناسب از ظرفيت موجود براي فرهنگ سازي از اين تکنولوژي روز استفاده کنيم .

 

او با اشاره به اينکه روزانه دو ميليون مسافر از مترو استفاده مي‌کنند، ادامه داد: مي‌توان از ظرفيت مترو براي رسيدن به دستاوردهاي فرهنگي استفاده کرد.

 

 

او گفت: در گذشته فعاليتهاي فرهنگي مترو بدون مطالعه صورت مي‌گرفت اما هم اکنون تمامي فعاليتهاي مترو در شورا فرهنگي مترو بررسي و پس از کارشناسي دقيق عملياتي مي‌شود.

 

دبير شوراي فرهنگي شرکت بهره برداري مترو تهران خاطرنشان‌كرد: فعاليتهاي فرهنگي ما هم‌اكنون در تعدادي از ايستگاه برگزار مي‌شود اما تا پايان سال اين فعاليت‌ها درتمام ايستگاه‌ها انجام مي‌شود.

او تاكيد كرد: با توافق صورت گرفته در بخش عمراني مترو در هنگام ساخت هر ايستگاهي پلان فرهنگي آن ايستگاه نيز در نظر گرفته شود و به عبارتي ديگر از اين به بعد در هنگام ساخت ايستگاه‌ها مهندسان فرهنگي در كنار مهندسان عمراني قرار خواهند گرفت.

نظر شما