شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۸
کد خبر: ۴۴۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
حجت الاسلام قرائتي:
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي رسيدگي به وضعيت قشر رفتگران را امري ضروري عنوان کرد و گفت: كار فرهنگي ويژه قشر زحمتكش رفتگران و خانواده‌هاي آنان ارزشمند است و پيشنهاد مي‌دهم در برنامه‌ريزي هاي بعدي مديريت شهري در نظر گرفته شوند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ،مراسم قدراني از دانش آموزان برگزيده مسابقات «درسهايي از قرآن» به ميزباني شهرداري منطقه 20 و با حضور حجت الاسلام و المسلمين قرائتي ، حجت الاسلام امرودي مشاور شهردار تهران در تالار شيخ صدوق حرم حضرت عبدالعظيم (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين امرودي قائم مقام معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران  در اين مراسم به اهميت اشاعه فرهنگ قرآني و امورديني اشاره كرد و گفت: شهرداري تهران در مسير تعالي و رشد معنوي شهروندان به ويژه دانش آموزان تمام سعي و تلاش خود را به كار گرفته است به نحوي كه تا به امروز 112 دارالقرآن در سطح شهر تهران راه اندازي شده و تا پايان سال در 374 سراي محله دارالقرآن تاسيس مي شود.

او پروژه تهران سراي قرآن را بزرگترين سراي قرآني در سطح خاورميانه برشمرد و خاطرنشان كرد: از ابتداي ماه رمضان 170 نقطه تهران به سيستم اذان گوي ديجيتال ليزري صوتي مجهز شده و هر روزه صداي دلنشين اذان درفضاي شهر تهران طنين انداز مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي نيز در اين مراسم و در بخشي از سخنان خود رسيدگي به وضعيت قشر رفتگران را امري ضروري عنوان کرد و اظهار داشت: كار فرهنگي ويژه قشر زحمتكش رفتگران و خانواده هاي آنان ارزشمند است و پيشنهاد مي دهم در برنامه ريزي هاي بعدي مديريت شهري در نظر گرفته شوند.

اين مفسر ممتاز قرآني در اين مراسم در قالب برنامه تلوزيوني درسهايي از قرآن با موضوع رموز بركت اخلاص سخنراني كرد و توفيقات الهي، افزايش توان جسمي، توسعه دريافتها، بيمه و مصونيت، توسعه رزق و روزي و قبولي عمل را از جمله بركات كار مخلصانه برشمرد.

حبيب اله غفوري معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه 20 نيز در حاشيه اين مراسم با اشاره به اينکه شهرداري در حال تبديل شدن به يک نهاد اجتماعي است ترويج و اشاعه فرهنگ قرآني در مدارس و مراکز فرهنگي ، تجهيز کتابخانه مدارس و برپايي مسابقات و نمايشگاهها را از جمله اقدامات اين منطقه عنوان کرد.

بنابراين گزارش در پايان اين مراسم با حضور يزديخواه مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از 264 دانش آموز برگزيده دوره نوزدهم مسابقات درسهايي از قرآن با جوايزي نفيس از جمله كمك هزينه سفر به عتبات عاليات، مشهد مقدس،ربع سكه و كارت هديه قدراني شد. همچنين از سوي اداره آموزش شهروندي و مشارکت هاي مردمي تعداد 500 بسته فرهنگي شامل کتاب ، جزوه ، لوح فشرده و بازي آموزشي بين دانش آموزان توزيع شد.

نظر شما