شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۴۹۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در آستانه 16 مهر (روز جهاني كودك) از تجهيز 22 منطقه شهر تهران به پارك آموزش ترافيك ويژه کودکان خبر داد و گفت: در حال حاضر 8 منطقه تهران به اين پارك ها مجهز هستند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران،  سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: در پارك‌هاي آموزش ترافيك، كودكان و نوجوانان در يك شهر با ابعاد كوچك با اعمال و رفتاري كه هر شهروند بايد نسبت به آن ها آگاهي داشته باشد، از نزديک آشنا مي شوند.

او با اشاره به اين كه در پارك‌هاي آموزش ترافيك دانش‌آموزان مفاهيم شهروندي و مولفه هاي ترافيكي را از نزديک فرا مي‌گيرند، اعلام كرد: در اين فضاها کودکان و نوجوانان در واقع تمرين شهروندي مي کنند و با توجه به اين که مشاركت، عنصر اساسي زندگي در شهر محسوب مي‌شود پارك‌هاي آموزش ترافيك مكان‌هاي مناسبي براي تقويت اين مشارکت محسوب مي شوند.

معاون شهردار تهران آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان به دليل نهادينه‌سازي و تحقق اهداف و سياست‌هاي آموزشي در شهر و به ويژه در حمل و نقل شهري را مورد تأكيد قرار داد و اظهار كرد: در مديريت شهري از هيچ سرمايه‌گذاري براي آموزش كودكان به عنوان آينده سازان كشور اسلامي مان فروگذار نخواهيم كرد.

او با بيان اين كه آموزش ترافيک يکي از دروس اصلي دانش آموزان در كشورهاي توسعه يافته است و بخشي از ساعات درسي را در مقاطع مختلف تحصيلي به خود اختصاص مي دهد، تصريح كرد: در اين كشورها كودكان هم‌زمان با فراگيري ساير دروس از جمله ادبيات، رياضيات، علوم و هنر، فرهنگ ترافيك را نيز در دو بخش نظري و علمي ‌آموزش مي بينند.

تشكري هاشمي با اشاره به حضور معاونت آموزش سازمان ترافيك در «دومين جشنواره بهترين ها‌ براي غنچه‌هاي شهر» گفت: سال گذشته نيز اين سازمان موفق به كسب مقام نخست جشنواره اول شد و به عنوان غرفه برگزيده نمايشگاه معرفي شد.  

او بهر‌ه‌برداري از پارك آموزش ترافيك در حاشيه «جشنواره غنچه‌هاي شهر» را از جمله اقدامات سازمان ترافيك بر شمرد و افزود: اين پارك در فضايي به متراژ 435 متر مربع در فضاي باز نمايشگاه راه‌اندازي شده و امكانات آموزشي و تجهيزات ترافيکي به منظور انتقال آموزه¬هاي ترافيکي در آن پيش بيني شده است.

معاون شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: تمركز بر ويژگي‌هاي رفتاري كودكان در سفرهاي شهري از جمله سفرهاي دانش‌آموزي، توجه به دلايل و عوامل مسائل و مشكلات احتمالي در آمد و شد بين خانه تا مدرسه و بر عکس و ساماندهي اين گونه رفت و آمدها، از جمله موضوعاتي است كه مورد توجه حوزه آموزش معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران قرار دارند.

نظر شما