جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
اولين درمانگاه اضطراري مديريت بحران شهر تهران با هدف ارائه خدمات پزشکي مناسب به شهروندان به زودي در بوستان جنگلي چيتگر راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، عمليات احداث اين درمانگاه با همکاري مشترک ستاد مديريت بحران شهرداري منطقه و سازمان مديريت بحران شهر تهران از يک سال پيش در فاز غربي بوستان جنگلي چيتگر ، ضلع شمال 35 متري باغ گياهشناسي آغاز شده و اکنون با 70درصد پيشرفت فيزيکي، در حال نصب تاسيسات است.

حسين مرادي شهردار منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت: اين درمانگاه 20 تختخوابي در 2 طبقه و با زير بناي کلي 1500 متر مربع در حال احداث است و بعنوان اولين درمانگاه اضطراري پايتخت داراي اتاق عمل، اتاق گچگيري، اتاق احيا، بخش پرستاري، بخش ترياژ، داروخانه، کلينيک پزشکي، انبار استريل و اتاق ايزوله در طبقه همکف است. براي طبقه زير همکف نيز کاربريهايي چون آزمايشگاه، بخش راديولوژي، بخش راديوگرافي و انبار لوازم پزشکي رختشوي خانه در نظر گرفته شده است.

وي در توضيح ويژگي هاي اختصاصي اين پروژه افزود: اين درمانگاه مجهز به شبکه آب ، برق و سوخت اضطراري است که در شرايط بحراني مي‌تواند مستقل از تاسيسات شهري به کار خود ادامه دهد. هرچند اين درمانگاه با عنوان اولين درمانگاه اضطراري مديريت بحران در تهران ساخته مي‌شود و به بهره برداري مي‌رسد اما در شرايط عادي هم آماده ارائه خدمات پزشکي به شهروندان خواهد بود. 

نظر شما