شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۵۵۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
معاون امور مطبوعاتي وزير ارشاد خبر داد:
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از آغاز بكار اتحاديه مطبوعات جهان اسلام با حضور مديران ارشد نشريات 35 كشور جهان در نمايشگاه مطبوعات امسال خبر داد.

 به گزارش «شهر» به نقل از كميته اطلاع رساني هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها  محمد جعفر محمد زاده عصر يكشنبه در نشست خبري با حضور خبرنگاران افزود: برخي از ميهمانان خارجي وارد تهران شده اند و برخي ديگر نيز در روزهاي آينده به ايران مي آيند.

 

اين مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: يكي از مشخصات نظام سلطه در جهان، بحث انحصار رسانه اي است به گونه اي كه از زاويه قلم و دوربين هاي خود احبار را كنترل مي كنند.

محمد زاده با بيان اينكه نظام سلطه هر جايي به بن بست برسد اقداماتي را انجام مي دهد كه از آن به عنوان مرگ اطلاع رساني ياد مي شود گفت: انداختن بن لادن در قعر اقيانوس يك نوع مرگ اطلاع رساني در نظام سلطه بود زيرا اگر بن لادن زنده بود به طور قطع زواياي پنهاني از جنايات دو الي سه ده اخير در خاورميانه را آشكار مي ساخت.

 

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، كشتن معمر قذافي ديكتاتور ليبي را نوع ديگري از مرگ اطلاع رساني در نظام سلطه دانست و افزود: اگر نظام استبدادي مي خواست قذافي زنده دستگير شود و پاسخگوي 42 سال حكومت استبدادي خود باشد، مي توانست زواياي پنهاني را براي جامعه اطلاع رساني جهان روشن كند.

محمد زاده تشكيل اتحاديه مطبوعات جهان اسلام را مقدمه اي براي شكستن انحصار رسانه اي نظام سلطه عنوان كرد.

 

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: در ايام برگزاري نمايشگاه مطبوعات، نشستي با حضور ميهمانان خارجي و خبرنگاران داخلي برگزار و بيانيه تشكيل اتحاديه جهان اسلام در آن نشست قرائت مي‌شود و هيات موسس اتحاديه نيز در همين مراسم معرفي خواهند شد.

نظر شما