پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۵۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
نخستين نمايشگاه بزرگ عكس ايران‌شناسي توسط ماهنامه «سرزمين‌من» افتتاح شد.

به گزارش «شهر»، در اين نمايشگاه بيش از 80 قطعه عكس از عكاسان سرشناس ايراني كه پيش از اين در مجله منتشر شده بود از روز گذشته ششم آبان‌ماه در دو تالار بهار و زمستان خانه ‌هنرمندان به نمايش گذاشته شد.



علي قلم‌سياه پيشكسوت عكاسي، كه در نمايشگاه حضور يافته بود، برگزاري نمايشگاه عكسي با موضوع ايران‌شناسي را بسيار مهم و ارزشمند دانست و گفت: 10 سالي مي‌شود كه در مراسم افتتاح هيچ نمايشگاهي شركت نكرده‌ام، اما حضور در اين نمايشگاه برايم بسيار مهم بود.



علي دهكردي، بازيگر سينما و تلويزيون، نيز نفس برگزاري اين نمايشگاه را مثبت دانست و افزود: ايده برگزاري اين نمايشگاه مهم‌تر از كيفيت برگزاري‌اش است، گرچه خود نمايشگاه هم در سطح بسيار خوبي برگزار شده است.



افشين بختيار، ديگر عكاس پيشكسوت، اين نمايشگاه عكس را بهترين نمايشگاهي دانست كه تاكنون در ايران راه‌اندازي شده است. وي گفت: جداي از محتواي عكس‌ها كه معرفي داشته‌هاي سرزمين ماست، اين نمايشگاه از دو جهت براي من مهم است. اول اين‌كه عكس‌هاي عكاسان مختلفي در يك نمايشگاه گردهم آمده كه تاكنون بي‌سابقه بوده است. دوم اين‌كه بعضي از عكاسان كه در اين نمايشگاه حضور دارند به تنهايي توانايي برگزاري نمايشگاهي مجزا ندارند و اين كار باعث شده تا كار اين عكاسان در كنار حرفه‌اي‌ها ديده شود.



ساسان قاسمي، كارشناس ارشد سازمان ميراث‌فرهنگي، هم برگزاري چنين نمايشگاهي را بسيار حرفه‌اي ارزيابي كرد و از مسئولان سازمان‌هاي ميراث‌فرهنگي و محيط ‌زيست خواست تا با حمايت‌هاي خود، اين نمايشگاه را در خارج از كشور نيز برگزار كنند.



عبدالحسين رضواني عكاس هرمزگاني، نيز كه همراه با دو عكاس ديگر از استان هرمزگان خود را به نمايشگاه رسانده بود، جمع شدن اين همه عكاس تخصصي با اين تنوع نگاه و موضوع را اتفاقي نادر و كم‌نظير دانست.
از ديگر عكاساني كه در اين نمايشگاه حضور داشتند مي‌توان به بهزاد تركي‌زاده، دانيلي ذكريان، علي مهاجران، كاوه فرزانه، عليرضا امري كاظمي، سامي حزني، اصغر بشارتي، الياس پيراسته، محمد رضايي، فرشيد نصرآبادي، مهدي تميزي، بهنام موذن، امين محمدي، مهدي قاسمي، آذين حقيقي، محمدرضا سلطاني و فاطمه بهبودي اشاره كرد.


همچنين مجيد سرسنگي، پيروز سيار، يارتا ياران، عباس لقماني، رضا نيكپور، حميدرضا حسيني، حميدرضا ميرزاده و جمعي از كارشناسان سازمان ميراث‌فرهنگي و موزه ملي ايران هم در اين نمايشگاه حضور پيدا كردند.



اولين نمايشگاه بزرگ عكس ايران‌شناسي سرزمين‌من تا 12 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما