شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۵۸۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶
مدير فرهنگي هنري منطقه 22 از برگزاري نشست بررسي اعتياد به بلوتوث و پيامك به منظور ارايه راهکارهاي راهنمايي و مراقبت از نوجوانان در استفاده صحيح از تلفن همراه و آگاه‌سازي از پيامدهاي منفي استفاده از تلفن همراه خبر داد.

اكبر بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با بيان اينكه براي ورود هر نوع تکنولوژي بايد ابتدا ساختارهاي آن جامعه بررسي شود، گفت: متاسفانه در جامعه امروزي ابتدا تکنولوژي وارد مي‌شود و بعد از بروز مسايل و مشکلات مختلف به بررسي راهکارها مي‌پردازيم.


رييس فرهنگسراي تهران افزود: با فراگير شدن استفاده از گوشي‌هاي تلفن همراه در سطح اقشار جامعه به ويژه نوجوانان و دانش‌آموزان لازم است كه ضمن پرداختن به مزاياي آن به جنبه‌هاي منفي آن نيز توجه جدي شود.



وي با بيان اينكه يك نوجوان در سن بحراني به سر مي‌برد و همواره به دنبال فضاها و تجربه‌هاي جديد است، ادامه داد: اين روند مي‌تواند براي نوجوان گاهي مفيد و در اغلب موارد خطرساز باشد. ديدن يک فيلم يا عکس غير اخلاقي يا شنيدن يک موسيقي‌هاي مبتذل مي‌تواند مانند يک سم کشنده و مهلک براي وي مضر باشد كه اگر به آن توجه نشود آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري را در پي خواهد داشت.


بختياري نقش خانواده را در ارتباط با نوجوانان بسيار مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: ارگان‌ها، سازمان‌ها و مراكز فرهنگي نيز بايد در آگاه‌سازي نوجوانان و خانواده‌ها فعاليت كنند به همين منظور خانه فرهنگ اميركبير از مراكز وابسته به مديريت فرهنگي هنري منطقه 22 نشستي را با عنوان آسيب‌شناسي اعتياد به پيامك و بلوتوث برگزار مي‌كند.




وي تصريح كرد: در اين برنامه دکتر منتظرقائم (استاد ارتباطات اجتماعي) با تشريح وضعيت و ابعاد استفاده از پيامک و بلوتوث به عنوان دو فناوري جديد ارتباطي، به آسيب‌شناسي اين پديده‌ها پرداخته و راهکارهاي پيشگيري از تبعات منفي آن را مورد بررسي قرار مي‌دهد.




به گفته رييس فرهنگسراي تهران، آسيب‌شناسي پيامک، بلوتوث و فيلم‌هاي مبتذل موبايلي در ابعاد جسمي و رواني، نقش والدين در کنترل استفاده فرزندان از پيامک وبلوتوث و راهکارهاي راهنمايي و مراقبت از نوجوانان در استفاده صحيح از تلفن همراه از جمله سرفصل‌هايي است که در اين نشست مورد طرح و بررسي قرار مي‌گيرد.




نشست «آسيب شناسي اعتياد به پيامک و بلوتوث» روز چهارشنبه 11 آبان از ساعت 15 در خانه فرهنگ اميرکبير ميزبان والدين است.

نظر شما