جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۵۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
قائم مقام مديرعامل مجتمع چند منظوره فرهنگي‌ـ‌رفاهي اکباتان از آغاز عمليات اجرايي فاز سوم اين مجتمع همزمان با رونمايي از بازار بزرگ تهران (مگامال) خبرداد و افزود: شهرداري تهران در اين طرح با جذب سرمايه خارجي توانسته الگوي مناسبي براي ساير سازمان‌ها و دستگاه‌ها جهت جذب سرمايه‌گذار خارجي شود.

به گزارش «شهر» به نقل از ستاد خبري مجتمع فرهنگي – رفاهي اکباتان، علي رحيمي قائم مقام مديرعامل اين مجتمع ضمن اشاره به نحوه مشارکت و سرمايه‌گذاري در اين طرح عظيم گفت: شهرداري تهران با اعطاي زمين براي ساخت اين پروژه و ارائه مجوزهاي لازم و شرکت مالزيايي نيز با تقبل کردن هزينه ساخت و سرمايه¬گذاري در اين طرح نقش داشتند.

 

او ميزان سرمايه اوليه اين طرح را 91 ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون مبلغي معادل 250ميليارد تومان براي اجرايي شدن آن هزينه شده است.

 

رحيمي با اشاره به سرمايه‌گذاري شرکت مالزيايي در اين طرح گفت: با وجود تحريم‌هاي بسياري که در مورد ايران وجود دارد همکاري يک شرکت خارجي در اين طرح مي‌تواند عاملي براي ترغيب سرمايه‌گذاري ساير کشورها در ايران باشد.

 

شهرداري در جذب سرمايه‌گذار خارجي اسوه است

 

قائم مقام مديرعامل اين مجتمع اضافه‌کرد: شهرداري در اين طرح با جذب سرمايه خارجي توانسته الگوي مناسبي براي ساير سازمان‌ها و دستگاه‌ها جهت جذب سرمايه‌گذار خارجي شود.

 

رحيمي درباره فرصت‌هاي شغلي که به واسطه اجرايي شدن اين مجتمع فرهنگي- رفاهي در تهران ايجاد مي‌شود، يادآور شد: با شروع به کار اين مرکز حدودا 2 هزار نفر بطور ثابت در اين مرکز مشغول به کار مي شوند که با احتساب نيروهاي مرتبط، بيش از دو برابر اين ظرفيت فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.

 

او با اشاره به رونمايي از بزرگ بازار تهران(مگامال) در اين مجتمع افزود: فروشگاه‌هاي تجاري مگامال در مساحت 200هزار متر مربع در پنج طبقه آماده بهره‌برداري است و از ويژگي‌هاي اختصاصي اين طرح  که آن را در منطقه خاورميانه از ساير مجتمع‌هاي همسان خود برتر مي‌کند وجود مرکز خريد مخصوص بانوان است که تمام کادر و اعضاي آن را زنان تشکيل مي‌دهند.

 

او درخصوص انتخاب مکان اين مجتمع گفت: با توجه به اينکه منطقه اکباتان در مرکز غرب تهران واقع شده است، لزوم ايجاد چنين مرکزي براي پاسخگويي به نيازهاي مردم منطقه به خوبي احساس مي‌شد.

 

بنابراين گزارش، در اين مراسم سفراي دو کشور، رئيس فدراسيون توليدکنندگان مالزي و عضو هيات نمايندگان مالزي در سازمان تجارت جهاني، سازمان توريسم مالزي، مرکز توسعه حلال مالزي، دانشگاه هتلداري و گروه اقتصاد برجايا مالزي، سازمان گسترش صنعت ساختمان مالزي، سازمان کمک‌هاي اقتصادي و سرمايه‌گذاري خارجي، معاونت اقتصادي آسياي شرقي وزارت امور خارجه و سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي مردمي شهرداري تهران حضور خواهند يافت.

نظر شما