شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۵۹۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
موسيقي نواحي ايران توسط گروه‌هايي از استان‌هاي آذربايجان، سيستان و بلوچستان، بوشهر، گيلان و لرستان از عيد سعيد قربان تا عيد سعيد غدير در سالن اصلي فرهنگسراي نياوران اجرا مي‌شود.

به گزارش«شهر»، اين کنسرت‌ها از جمله برنامه‌هاي طواف تا ولايت هستند که توسط معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حد فاصل دو عيد سعيد قربان تا غدير برگزار مي‌شود.

 

استان آذربايجان نخستين گروهي است که در اين برنامه روي صحنه مي‌رود. کنسرت گروه آذربايجان به سرپرستي عاشيق حسن محمدي در روزهاي يکشنبه و دوشنبه 15 و 16 آبان ماه ساعت 30/ 17 روي صحنه سالن اصلي فرهنگسراي نياوران مي‌روند.

 

گروه سنتي و آييني حسينا از استان سيستان و بلوچستان به سرپرستي حبيب الله قادر آتشگر در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه 17 و 18 آبان ماه به اجراي برنامه مي‌پردازند.

 

از گروه‌هاي ديگر برنامه غدير تا قربان در فرهنگسراي نياوران گروه موسيقي «سماچ » به معني لنج توري کوچک به سرپرستي عبدالرضا اخلاقي از بوشهر است که به مدت دو روز پنجشنبه و جمعه 19 و 20 آبان در همان ساعت 30/17 موسيقي جنوبي اجرا خواهند کرد.

 

گروه موسيقي گيلان با عنوان «سحوري» به سرپرستي محمدرضا فهيم گيلاني در روز شنبه و يکشنبه 21 و 22 آبان در ساعت 30/17 به اجراي موسيقي شمال ايران مي‌پردازند.

 

در روز سه شنبه 24 آبان که روز آخر ويژه برنامه قربان تا غدير است گروه فلک الافلاک از استان لرستان به سرپرستي فرشاد سيفي روي صحنه مي‌رود.

 

فرهنگسراي نياوران به مدت نه روز ميزبان موسيقي نواحي ايران است و ورود در اين کنسرت‌هاي موسيقي براي عموم آزاد است.

 

نظر شما