جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۶۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
معاون شهرسازي شهرداري منطقه 5 تهران، از رونمايي فاز اول پروژه مشارکتي بازار بزرگ تهران(مگامال) در 21 آبان و راه‌اندازي آن در 21 بهمن سال جاري خبرداد و گفت: اين مجتمع علاوه برفضاهاي تجاري داراي مسجد، فضاهاي ورزشي، 8سالن سينما به ظرفيت 1200 نفر، شهربازي و دنياي زنان و فضاي سبز و روباز به مساحت 14 هکتار است.

به گزارش خبرنگار «شهر» سعيد رضايي معاون شهرسازي شهرداري منطقه 5 تهران، صبح امروزـ 17آبان‌ـ در نشست خبري با اصحاب رسانه با اعلام اين خبر افزود: اين پروژه به مساحت 19 هکتار با مشارکت شهرداري تهران و سرمايه‌گذارخارجي در شهرک اکباتان درحال ساخته است که به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

او ادامه داد: 14هکتار از اين مجموعه به فضاي سبز و روباز اختصاص داده شده است. اين مجتمع علاوه برفضاهاي تجاري داراي مسجد، فضاهاي ورزشي و رفاهي خواهد بود.

به گفته معاون شهرسازي شهرداري منطقه 5 تهران، اين پروژه در 8 طبقه پيش‌بيني شده که 5 طبقه آن خدماتي‌،تفريحي و رفاهي و سه طبقه پارکينگ با گنجايش 3هزار و500 خودرو است.در فاز اول 700واحد از اين پارکينگ به بهره‌برداري خواهد رسيد.

رضايي افزود: 8سالن سينما به ظرفيت 1200 نفر، شهربازي، مهدکودک و دنياي زنان از ديگر امکانات اين مجموعه است. دنياي زنان مرکز خريد مخصوص بانوان است که تمام کادر و اعضاي آن را زنان تشکيل مي‌دهند و بانوان به راحتي مي‌توانند در اين مجموعه تمام مايحتاج خود را خريداري کنند.

او خاطرنشان‌کرد: اين پروژه از سال 83 شروع شده اما به دليل قرار گرفتن مترو در مکان پروژه، طراحي اين مجموعه تغيير کرد و به اين ترتيب ساخت پروژه به صورت عملي از سال 88 شروع شد.

او گرفتن مجوزها و هماهنگي و توجيه شهروندان و ساکنان شهرک اکباتان که در ابتدا نسبت به اجراي اين پروژه معترض بودند را از ديگر دلايل تاخير در شروع عمليات اجرايي اين مجموعه خدماتي و رفاهي عنوان کرد و گفت: اين پروژه با مشارکت يک شرکت مالزيايي ساخته شده که شهرداري تهران با اعطاي زمين براي ساخت اين پروژه و ارائه مجوزهاي لازم و شرکت مالزيايي نيز با تقبل کردن هزينه ساخت و سرمايه‌گذاري در اين طرح نقش داشتند.

او ادامه داد: تراز اقتصادي اين پروژه تعيين شده و هم اکنون سهم شهرداري از اين پروژه 51درصد و سهم سرمايه‌گذار 49 درصد است.

معاون شهرسازي شهرداري منطقه 5 تهران تصريح کرد: اين پروژه طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان سال 92 تکميل و به طورکامل آماده بهره‌‌برداري خواهد شد.

رضايي همچنين در مورد نگراني‌هاي ترافيکي که همزمان با راه‌اندازي اين پروژه وجود دارد، گفت: در اين زمينه مطالعات ترافيکي انجام شده و با دسترسي‌هاي داخلي که در اطراف مجموعه ايجاد شده، ترافيک را هدايت و از انسداد معابر اطراف پروژه جلوگيري خواهيم کرد.

نظر شما