جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۶۱۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
مشاور شهردار تهران و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني از صدها برنامه برجسته و اقدامات متعدد اين مرکز و مجموعه‌ مديريت شهري در مساجد و اماکن ديني – فرهنگي، به مناسبت دهه ولايت خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي مرکز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران حجت الاسلام ناصحي با بيان برنامه‌ها و اقدامات اين مرکز به مناسبت دهه ولايت گفت: مجموعه مديريت شهري و مرکز فعاليتهاي ديني با هدف تعميق و تعالي مباني ديني و ارزش‌هاي اسلامي، تأکيد و توجه به جايگاه پراهميت ولايت‌مداري و هويت‌بخشي فرهنگي با تکيه بر مفاهيم ناب ولايي و ايجاد يکپارچگي و انسجام عملي در فعاليتهاي مذهبي و ارتقاء‌سطح نشاط اجتماعي، اقدامات گسترده و فعاليتهاي ويژه‌اي را به مناسبت دهه ولايت برنامه‌ريزي کرده و در دست اجرا دارد.

او افزود: برگزاري سلسله مراسم سخنراني، جشن و مديحه سرايي تحت عنوان «از ميقات تا غدير» در مساجد شهر تهران،کمک و همکاري با مساجد در برگزاري نياش و مراسم روح افزا و پرفيض دعاي عرفه ، برگزاري مراسم سخنراني، مديحه سرايي و جشن در تمام مساجد شهر تهران که به نام يا القاب امام هادي عليه السلام مزين شده اند به مناسبت ولادت آن امام همام بين دو عيد قربان و غدير از برنامه هاي اين دهه است.

 

ناصحي خاطرنشان‌کرد: مراسم سخنراني، جشن و مديحه سرايي به مناسبت دهه ولايت در آستان مقدس امامزادگان محوري جنوب غرب ، مراسم نکوداشت علامه اميني در يکي از ايام دهه ولايت با حضور اساتيد و صاحب نظران ،تهيه بيش از 30 ‌هزار جلد کتابچه تحت عنوان «کمال دين در جمال ولايت» و توزيع در مساجد و اماکن مذهبي نيز از ديگر برنامه‌هايي است که در اين ايام برگزار مي‌شود.

مشاور شهردار تهران تصريح کرد: مسابقه اينترانتي «جرعه اي از جام غدير» در فضاي پرتال شهرداري تهران و اهداء جوايز ارزنده به برندگان، مراسم تجليل و تقدير از مترجمان نهج البلاغه ، مراسم سخنراني و جشن در 4 پايانه بزرگ مسافربري شهر تهران ، طراحي 2هزار عدد پرچم ولايت و اهداء به هيئات مذهبي تحت عنوان بيرق عشق نيز در اين مدت انجام مي‌شود.

به گفته وي،تهيه و اهداء پرچم نفيس ولايت به مساجد ، تهيه و توليد کتاب ويژه با 2 موضوع پاسخ به شبهات و داستان هاي کوتاه غدير، ولايت و امامت، برگزاري جشن هاي متعدد در بوستان ها، پارک ها و اماکن فرهنگي- مذهبي، برگزاري 110 مراسم جشن در 110 باب مدرسه در مناطق هماهنگ شده آموزش و پرورش و همچنين برگزاري مسابقه خطبه غدير به صورت حضوري و پيامکي نيز از برنامه هاي ديگر اين ايام است.

ناصحي خاطرنشان کرد: برگزاري مراسم سخنراني و جشن تحت عنوان «لبيک يا علي» ، طراحي و استقرار کتاب اتوبوس در دهه ولايت با موضوع غدير، نور افشاني از برج ميلاد و آذين‌بندي و چراغاني خيابان‌ها و ميادين اصلي و پرتردد ، مراسم سخنراني و مديحه سرايي در تمامي نمازخانه‌هاي مناطق ، نواحي و سازمانها متبوعه شهرداري تهران نيزدر اين ايام برپا مي‌شود.

او تصريح کرد: فضاسازي سيماي بصري شهر، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي تبليغي از قبيل تلويزيون‌هاي شهري، بيلبورد،عرشه پل‌ها با محوريت آموزه‌هاي ديني مربوط به ايام هفته ولايت و نصب پرچم هاي ويژه دهه ولايت در مترو، تاکسي‌ها و اتوبوس‌هاي شهري نيز در دهه ولايت برگزار خواهد شد.

نظر شما