جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
دکتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران ضمن تسليت و گراميداشت ياد و خاطره شهداي حادثه انفجار ديروز به ويژه سردار تهراني مقدم گفت: سردار شهيد حسن تهراني مقدم براي بازدارندگي دشمن در تعرض به يک کشورT به تنهايي يک ملت بود.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، محمدباقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز ـ 22 آبان ـ در نشست شهرداران و معاونان شهرداري تهران که با حضور فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و بسيجيان شهرداري تهران در تالار ايران زمين شهرداري برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: در اين که شهادت حق سردار حسن مقدم بود ، ترديدي وجود ندارد اما ما از اين که انقلاب چنين فرزنداني را از دست مي دهد، ناراحتيم. يقين دارم اين بچه‌ها قابل جايگزيني نيستند، مگر اينکه مشيت و تقدير الهي چيز ديگري باشد.


او افزود: شهيد مقدم در عين گمنامي منشا کارهاي بزرگي بود و اين شهيد بزرگوار با اطرافيانش بسيار رئوف و مهربان، اهل مدارا و محبت بود و اين‌ها جزو توفيقاتي بود که خداوند متعال به او عنايت فرموده بود.


به گفته شهردار تهران؛ تلاش شهيد مقدم و دوستانش از دوران دفاع مقدس ترس و رعب را در دل دشمنان اسلام کاشت.


شهيد تهراني خدمات شاياني به نظام اسلامي ارائه داد

او ادامه داد: از همان روزهاي نخست جنگ باني اولين کارهاي توپخانه‌اي و موشکي سردار شهيد مقدم بود. او نوآوري‌هاي بسياري در اين عرصه کرد و خدمات شاياني به نظام اسلامي ارائه داد.


به گفته دکتر قاليباف، شهيد مقدم سرداري بود که هرگاه براي انجام کاري قولي به رهبر معظم انقلاب مي داد به وعده خود عمل مي‌کرد و آن کار را به بهترين شکل ممکن به انجام مي رساند.


او با اشاره به نقش ارزنده اين شهيد والامقام گفت: اگر امروز افتخارمان پرتاب ماهواره به فضاست اين‌ها به قيمت تلاش سردار مقدم است. ولي هيچ جا نام و نشاني از اين فرزندان انقلاب نيست، در حالي‌که همه اين دستاوردهاي علمي با تلاش، همت، خون دل خوردن، عرق ريختن، گذشت و صبر شهيد مقدم به دست آمده است.


انقلاب باعث تجديد حيات اسلام شد

شهردار پايتخت در بخش ديگري از سخنانش به فرهنگ بسيج و بسيجي اشاره کرد و در آستانه هفته بسيج گفت: انقلاب ما انقلاب بسيار عظيمي بود. هر چه در وصف اين انقلاب بگوييم کم گفته‌ايم. پس از صدر اسلام چنين حرکتي که مانند انقلاب بتواند چنين نقشي ايفا کند نداشتيم. اين انقلاب يک بار ديگر باعث تجديد حيات اسلام در اين مقطع از تاريخ شد.


او با بيان اين که عظمت دفاع مقدس بيش از انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر دفاع مقدس نبود همه آرمان‌هايي که در انقلاب اسلامي داشتيم و همه شعارهايي که داديم تحقق نمي‌يافت.


فرهنگ بسيج يعني خلاصه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس

قاليباف با بيان اين که فرهنگ بسيج يعني خلاصه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، تصريح کرد: تنها چيزي که آينده انقلاب و نظام را تضمين مي‌کند، اين فرهنگ است.


او گفت: دوستاني که امروز در بسيج خدمت مي کنند به نوعي و همه مردمي که در سايه اين نظام اسلامي نفس مي‌کشند و حيات دارند به نوع ديگر بايد بدانيم چه گوهر گران بهايي دست ماست بنابراين نبايد آن را ساده تلقي کنيم يا به بازي بگيريم. نبايد آن را حزبي کنيم زيرا بسيج حزب خداست و حکم عصاي موسي (ع) را در دست ولايت دارد.


نظام اسلامي ما نعمت بزرگي است که خداوند در اختيار ما قرار داده

شهردار تهران با اشاره به اينکه فرهنگ بسيج ثمره خون شهداست، خاطرنشان کرد: نظام اسلامي ما نعمت بزرگي است که خداوند در اختيار ما قرار داده. همانطور که امام حسين (ع) در روز عرفه هنگامي که داشت نعمت هاي الهي را نام مي برد يکي از نعمت هايي که نام مي برد و اشک مي ريخت اين بود که ايشان به خدا گفت به من توفيق دادي که در عصر اسلام و حکومت اسلامي متولد شدم . امروز هم نعمت بزرگ ما اين است که در عصر نظام اسلامي نفس مي کشيم و زندگي مي کنيم.


بايد كاري كنيم كه در آينده پشيمان نباشيم

او ادامه داد: نه عمر ما به معناي مرگ و زندگي و نه عمرهاي مسئوليتي به ما فرصت خواهد داد که لحظه‌اي درنگ کنيم. خدا نکند روزي برسد که انسان از مسئوليتي برود و غصه بخورد و البته نه غصه از اين بابت که چرا از آن جا رفته بلکه غصه از اين که چه ظرفيت هايي براي خدمت به مردم، نظام و انقلاب و شهدا و دستگيري از محرومان در اختيار داشته و نتوانسته کاري بکند. از اين رو امروز بايد کاري کنيم که آن روز پشيمان نباشيم.


قاليباف افزود: انقلاب را نمي توان با روش استدلالي ، اثباتي و شعاري مطرح و از آن دفاع کرد، بلکه مي‌بايد به روش ثبوتي و عيني انقلاب را صادر کنيم و از آن دفاع كنيم. به گفته وي، امروز کارنامه ما محل دفاع از انقلاب است نه حرف ما.


بايد کارهايمان را با فرهنگ بسيجي پيش ببريم

او با بيان اينکه کار بسيج را نبايد منحصر به هفته بسيج کنيم، گفت: امروز بايد کارهايمان را با فرهنگ بسيجي پيش ببريم. بايد بيت المال را با فرهنگ کار و برنامه بسيجي در شهر جاري و ساري کنيم. وظيفه ما توجه به مسايل فرهنگي با جوهره و مغز ديني است که اين ها را بايد به صورت بسيجي پيش ببريم.


شهردار تهران در پايان سخنانش پيشاپيش عيد غديرخم و هفته بسيج را به تمام شهروندان تهراني و بسيجيان تبريک گفت.

نظر شما