جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۳۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
دور جديد نشست‌هاي موسيقي در فرهنگسراي شفق
دور جديد سلسله نشست‌هاي «نقد نغمه» پس از وقفه‌اي طولاني بارديگر از فردا يکشنبه ـ 29 آبان ـ با نقدوبررسي رديف آوازي زنده‌ياد رضوي سروستاني در فرهنگسراي شفق آغاز خواهد شد.

سيدعباس سجادي مدير واحد موسيقي و سرود سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر افزود: اولين جلسه از دوره دوم سلسله برنامه‌هاي «نقد نغمه» به نقد و بررسي مجموعه رديف‌هاي آوازي مرحوم سيد نورالدين رضوي سروستاني با نوازندگي و همنوازي تار داريوش طلايي، اختصاص دارد که اخيرا به بازار موسيقي عرضه شده است.

به گفته سجادي در اين نشست که با حضور اهالي موسيقي و پژوهشگران و منتقدان اين حوزه برگزار مي‌شود، رامبد صديف از رديف‌دانان و‌آوازخوانان مطرح کشورمان و داريوش پيرنياکان رديف‌دان و نوازنده تار و سه‌تار، به نقد اثر خواهند پرداخت.

او افزود: اين نشست يکشنبه ـ‌‌‌29آبان‌ـ ساعت 18در فرهنگسراي شفق واقع در پارک شفق(خيابان سيد‌جمال‌الدين اسد‌آبادي_يوسف آباد سابق)برگزار خواهد شد و حضور براي همه علاقمندان آزاد است.

مدير واحد موسيقي و سرود سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران اظهارکرد: در دوره اول نقد نغمه پانزده نشست نقد و بررسي آثار مختلف موسيقيايي را برگزار شد و در اين دوره نيز قصد داريم تا پايان سال 6 برنامه ديگر را به منظور الگو‌سازي موسيقي فاخرو نقدو بررسي اين گونه موسيقايي براي شهروندان تهراني برگزار کنيم.

سجادي، معرفي الگوي موسيقي فاخر ايراني به شهروندان به منظور تاثير بر ذائقه و فرهنگ شنيداري شهروندان و ترويج فرهنگ نقد منصفانه در حوزه موسيقي را از جمله اهداف سلسله نشست‌هاي «نقد نغمه» دانست.

بنابراين گزارش مجموعه برنامه‌هاي نقد نغمه آذرماه 1385 در فرهنگسراي شفق با نقد و بررسي‌ کنسرت گروه کامکارها و با حضور هوشنگ کامکار آغاز شد و تا اسفندماه سال 86 ادامه يافت.

نظر شما