جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۹
کد خبر: ۴۶۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
همزمان با روزهاي اول، سوم و هفتم محرم صورت مي‌گيرد
رييس فرهنگسراي رضوان از سه سفر آسماني ويژه دانش‌آموزان شهر تهران در ماه محرم خبر داد.

محمد سعادت در گفت و گو با خبرنگار «شهر» با بيان اينكه در سفرهاي آسماني، دانش‌آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان براي يك مسافرت كوتاه عرفاني و بازديد از قطعه شهدا به فرهنگسرا دعوت مي‌شوند، گفت: در ماه محرم سه سفر آسماني در روزهاي اول، سوم و هفتم اين ماه در نظر گرفته شده است.


وي افزود: در روزهاي ذكر شده دانش‌آموزان در گروه‌هاي 100 نفره كه 40 نفر از آنان را مديراني از آموزش و پرورش تشكيل مي‌دهند به فرهنگسرا اعزام مي‌شوند و پس از اكران فيلم كوتاهي در ارتباط با شهدا، همراه با راوي به بازديد از قطعه شهدا و مزار شهيد فهميده مي‌روند. نشست جنگ نرم با حضور كارشناس مربوطه و توزيع بسته‌هاي فرهنگي (چفيه، كتاب و بروشور) از ديگر بخش‌هاي اين تورهاي يك روزه است.


سعادت به بازديد دانش‌آموزان از نمايشگاه كتاب دايمي و نگارخانه دايمي اين فرهنگسرا اشاره كرد و ادامه داد: در نمايشگاه كتاب، 375 عنوان كتاب وجود دارد كه حدود 90 درصد آن در حوزه دفاع مقدس هستند و بقيه موضوعات ديني، تربيتي و اخلاقي را شامل مي‌شود. نگارخانه دايمي نيز همزمان با افتتاح اين فرهنگسرا داير شده و شامل عكس‌هايي از دفاع مقدس مي‌شود.


رييس فرهنگسراي رضوان با اشاره به برگزاري زيارت عاشورا در پنجشنبه‌هاي هر هفته، گفت: دهه اول ماه محرم نيز هر روز زيارت عاشورا با حضور خانواده‌هاي شهدا و علاقه‌مندان خوانده مي‌شود.


به گفته وي، ديدار هفتگي با خانواده‌هاي شهدا از ديگر برنامه‌هاي اين فرهنگسرا است كه دوشنبه‌هاي هر هفته صورت مي‌گيرد. در اين ديدار خاطرات و زندگينامه شهيدان مرور مي‌شود ضمن اينكه هدايايي به رسم يادبود به خانواده‌ها اهدا مي‌شود.

نظر شما