جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۶۵۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
شهردار تهران در همايش «بسيج، نوآوري و ابتکار»:
تنها فرهنگي که مي‌تواند کشور ، جامعه و فرزندان ما را در ابعاد مادي و معنوي به منزل اصلي برساند، بدون ترديد فرهنگ بسيجي است؛ فرهنگي که برخاسته از فرهنگ عاشورا و کربلاست.

به گزارش «شهر» ، به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران محمد باقر قاليباف ، شهردار تهران در همايش بزرگ سه روزه «که با حضور پرشور بسيجيان شهرداري تهران در مجموعه ورزشي 12 هزار نفري آزادي آغاز شد ، با بيان مطلب فوق ، ضمن تبريک هفته بسيج، گفت : هفته بسيج يادآور فداکاري ها و ايثارگري هاي توام با نجابت ، فروتني ، شجاعت و رشادت است.

 

وي با بيان اينکه بسيج تبلور عيني حضور مردم در همه صحنه هاي زندگي است ، ياد و خاطره بزرگ بسيجي انقلاب اسلامي ، حضرت امام خميني(ره) و شهداي گرانقدر را گرامي داشت.

 

قاليباف ادامه داد : از ديد من همه افراد جامعه بسيجي هستند مگر اينکه کسي خودش اعلام کند که من بسيجي نيستم که آن بحث ديگري است.

 

شهردار تهران با بيان اينکه بسيجي بايد اهل ايثار هم باشد ، تصريح کرد : يک بسيجي هر کجا که احساس وظيفه و تکليف کند از حق خود به نفع ديگران ، انقلاب و نظام دفاع مي کند.

 

وي با اشاره به دهه چهارم انقلاب اسلامي که به فرموده مقام معظم رهبري دهه پيشرفت و عدالت است ، خاطرنشان کرد: اگر در دهه اول انقلاب مخصوصا دو سال نخست هر کس احساس مي کرد در سنگر دفاع مقدس وظيفه اش ، ايثارگري ، شهيد شدن و مجروح شدن است ، امروز وظيفه دارد تا کشور را به سمت پيشرفت مبتني بر عقلانيت ، معنويت و عدالت ببرد.

 

شهردار تهران افزود: ممکن است من و همکارانم در اين راه به نقطه ايده آل نرسيديم ولي به درستي به اين سمت حرکت کرده و رضايتمندي و اعتماد نسبي مردم نسبت به شهرداري را جلب کرده ايم.

 

وي با اشاره به ذهنيت مردم از گذشته هاي دور نسبت به سه سازمان نظميه ، بلديه و عدليه ، اظهار داشت : افتخار خدمت در نظميه و بلديه را داشته ام و مطمئن هستم امروز به برکت فرهنگ بسيجي و ايثارگري و زحمت کارکنان و مديران شهري اعتماد نسبي در شهرداري به وجود آمده و توقع دارم اين مسير را با سرعت بيشتري ادامه دهيم و در اوج رضايتمندي انجام وظيفه کنيم. ما نبايد ببينيم ديگر سازمان ها چه کاري انجام مي دهند. اگر سازماني کوتاهي کند دليل ندارد ما بگوييم چرا آنها کار نمي کنند و ما بايد کار کنيم . بايد توجه داشته باشيم که ما در مقابل شهدا دين داريم.

 

به اعتقاد قاليباف بسيج و فرهنگ بسيجي ريشه در بعثت و غدير دارد و فرهنگ بسيج و انقلاب اسلامي ما نشات گرفته از نهضت امام حسين(ع) است و هر بعد انقلاب اسلامي ريشه در سنت نبوي(ص) ، فرهنگ علوي(ع) ، فرهنگ عاشورا و در مباني ريشه در فقه جعفري و باورهاي مهدوي (عج) دارد.

 

وي در ادامه با اشاره به ديدار خود با خانواده چند شهيد در روز گذشته گفت: ديروز خدمت مادري رسيدم که همسر و دو فرزند خود را در راه خداوند تقديم کرده و فرزندان ديگر او هم جانباز هستند. هنگامي که صحبت از فرهنگ زينبي (س) مي کنيم بايد به ياد بياوريم که اين مادر امروز فرهنگ جهاد و شهادت را همچون حضرت زينب(س) نسل به نسل منتقل مي کند.

 

شهردار تهران اضافه کرد : در ميدان دفاع مقدس مي ديديم که پدري نظاره گر شهادت فرزندش ، فرزندي شاهد شهادت پدر و صحنه هاي بيشمار ديگري بوديم که همه آن ها ريشه در فرهنگ عاشورا دارد. همانطور که فرهنگ بسيج و انقلاب اسلامي هم ريشه در نهضت امام حسين(ع) دارد.

 

وي گفت: امام حسين (ع) در دعاي عرفه زندگي در نظام اسلامي را يک نعمت دانسته اند و براي آن شکر نعمت کرده اند و به ما آموختند که اگر انسان در يک نظام اسلامي زندگي کند اين نعمت بزرگي است. بنابراين اين که ما در يک نظام اسلامي و ولايي زندگي مي کنيم نعمت بزرگي است و شکر نعمت آن هم اين است که انقلاب و نظام را در مسير امام زمان(عج) پيش ببريم و لحظه اي درنگ نکنيم.

 

به گفته قاليباف هرچه به فرهنگ جهاد و شهادت نزديکتر شويم قوي تر مي شويم و دشمنان هم کينه بيشتري نسبت به ما مي گيرند و تنها راه موفقيت اين است که بر فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ بسيج پافشاري کنيم زيرا اين در ابعاد مادي و معنوي در زندگي فردي و جمعي ما را به نهايتي که مد نظر داريم تا انسان هايي باشيم که با عزت و سلامت زندگي کنيم مي رساند.

 

وي ادامه داد: اگر به دنبال جامعه اي هستيم که در آن زيست مومنانه و فرهنگ قرآني داشته باشيم بايد در سايه فرهنگ اصيل بسيج زندگي کنيم.

 

شهردار تهران معتقد است بسيج نشان داد خلاصه اي از فرهنگ قرآني ، اهل بيت (ع) و فرهنگ عاشوراست.

 

وي در پايان گفت: حضرت امام(ره) در روز 5 آذر 58 هنگامي که فرمان تشکيل بسيج را دادند آن روز خيلي جبهه و جنگ وجود نداشت ، دشمن هم نبود ، بنا نبود بسيج تنها بجنگد ، قرار بود در همه شئونات زندگي حرکت کند اما اوج آن فرهنگ جهاد و شهادت بود که در دفاع مقدس ديديم فرهنگ بسيج چگونه پيشتاز شد.

 

فرهنگ بسيج و جهاد و شهادت امروز مي تواند در جامعه ما مثمر ثمر باشد

 

بر اساس اين گزارش دکتر محمدباقر قاليباف در پايان برگزاري اين همايش هنگامي که قصد داشت مجموعه ورزشي 12 هزار نفري آزادي را ترک کند در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بيان اينکه فرهنگ بسيج و جهاد و شهادت امروز مي تواند در جامعه ما مثمر ثمر باشد افزود: يک روز فرهنگ بسيج را در اوج دفاع مقدس ديديم و امروز هم مي توانيم آن را با همان روحيه ايثار ، فداکاري و باورهاي ديني و مغز متفکر توام با اخلاص در عرصه هاي علم ، دانش ، سياست ، اجتماع، فرهنگ و ... ديد.

 

قاليباف بر اين باور است که اگر بتوانيم با چنين فرهنگي در جامعه حرکت کنيم ،به پيشرفت و عدالتي که در جامعه به دنبالش هستيم در ابعاد مادي و معنوي دست مي يابيم.

 

وي در پايان گفت: مردم نسبت به گذشته ديد مثبت تري به شهرداري تهران دارند ولي اين کفايت نمي کند ، حتما چالش ها و مشکلات جدي پيش رو داريم که بايد آنها را حل و فصل کنيم.

 

بر اساس اين گزارش همايش بزرگ "بسيج ، نوآوري و ابتکار" صبح امروز با برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري برگزار شد.

نظر شما