جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۶۶۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
ويژه‌برنامه‌هاي شهرداري منطقه 16 در ماه محرم اعلام شد؛
مراسم سياه پوشان و آغاز آيين هاي عزاداري سيد الشهدا و سرور آزادگان و عارفان عالم حضرت ابا عبدالله الحسين و اصحاب با وفايش با برافراشته شدن پرچم عزاداري در منطقه 16 برگزار شد.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 16، روز گذشته ـ شنبه، 5 آذر ـ  و در آغاز ماه محرم جمعيت عزادار حسيني در مراسم «سياه‌پوشان» بر مزار شهداي گمنام در بوستان بهمن گرد هم آمدند.

بر اساس اين گزارش، فضل الله اندرزي، شهردار منطقه 16 با حضور خود در اين مراسم در خصوص ويژه‌برنامه‌هاي ماه محرم و صفر گفت: به منظور هرچه بهتر برگزاري مراسم عزاداري و ايجاد شرايط بهتر براي شهروندان منطقه ويژه برنامه‌هايي به اجرا گذارده خواهد شد كه از اين ميان به برگزاري همايش هاي هيات‌هاي مذهبي، وعاظ و مبلغان ديني، تجليل از خادمان مساجد، برپايي آيين هاي عزاداري در مساجد محوري محلات ، برپايي تعزيه در دهه دوم و سوم محرم و صفر از قافله سالاري كربلا و با ياد صبر و استقامت حضرت زينب (س) اشاره كرد.


او  افزود: مراسم يادواره شهداي محلات ، برگزاري دومين كنگره سرداران و 3500 شهيد منطقه نيز اشاره داشت كه در ماه محرم برگزار خواهد شد.


شهردار منطقه 16 در پايان افزود: همه ما در كنار يكديگر در سوگواري حضرت سيد الشهدا امام حسين(ع) و ياران با وفايش در ماه محرم شركت خواهيم داشت و به مناسبت رحلت رسول اكرم (ص) و سال‌روز شهادت امام حسن(ع) و ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) در ماه صفر نيز مراسم سوگواري برگزار خواهيم كرد.

نظر شما