دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۶۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
فرهنگسراي انديشه همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، کاروان لاله ها را در خيابان‌هاي تهران به حرکت در خواهد آورد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انديشه ، کاروان لاله ها عنوان برنامه اي است که فرهنگسراي انديشه با همکاري صدا و سيما و نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در مسيرهايي از خيابان‌هاي اصلي تهران برگزار مي‌کند .


حرکت کاروان‌هاي اسرا از مراسم آئيني با قدمتي طولاني در هنر تعزيه و تعزيه گرداني است که کارگزاران آن علاقمندان و شيفتگان سالار شهيدان در بافت عمومي جامعه است . به همين منظور عناصر تشکيل دهنده آن متاثر از شور و اشتياق عموم عزاداران آن حضرت است. در اين کاروان شخصيت هاي مشابه خوان همراه با در نظر داشتن خط اصلي روايت تاريخي ماجراي کربلا تلاش بر ارائه زنده آن ماجرا دارند که از گذشته تا کنون اين هنر مردمي بخشي از مراسم مرسوم عزاداري سالار شهيدان در شهر ها و روستاهاي کشورمان است .


اين برنامه براي نخستين بار است که به شکل کنوني تلاش بر روايت تاريخي عاشوراييان در خيابان هاي تهران را دارد.


اين کاروان که مشابه سپاه حضرت امام حسين(ع) طراحي شده است متشکل از يک گروه 72 نفره ي سوارکاربا لباس هاي رزم، بيرق‌ها و پرچم ها، زره و سلاح، کلاهخود، پاي پوش و چکمه‌هاي منسوب به دوره وقوع حماسه عاشوراست.


همچنين يک گروه از نوازندگان سازهاي بادي و کوبه اي با نوحه سرايي استاد مهرداد کاظمي که به آواز حزين نواهاي عاشورايي و از جمله ("هل من ناصر ينصرني / کيست مرا ياري کند") اين کاروان را همراهي خواهند کرد .


کاروان لاله ها در روزهاي 12 تا 15 آذر 1390 به شرح ذيل در خيابان‌هاي اصلي شهر تهران حرکت خواهند کرد .


-يکشنبه 13 آذر ( 8 محرم )


ساعت 13 حرکت از پل پارک وي -خيابان وليعصر(عج)- ميدان وليعصر(عج) – نبش خيابان به آفرين


-دوشنبه 14 آذر ( 9 محرم )


ساعت 13 نبش خيابان به آفرين – ميدان وليعصر(عج) تقاطع جمهوري- ميدان بهارستان


-سه شنبه 15 آذر (10 محرم )


خيابان دکتر فاطمي – تقاطع کارگر – ميدان انقلاب –ميدان امام حسين(ع)

نظر شما